Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Fraser Island

Gday

Vandaag vertrekken wij uit Noosa Heads naar onze volgende bestemming King King Fisher Bay Resort (Mercure/Accor groupe) op Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Het eerste gedeelte hebben wij op de Motorway gereden waar een max snelheid van 100 km geldt, maar ook daar weer vele Road constructions onderweg met toegestane snelheden van 80 en 60 km dus opschieten doet het niet. Het vandaag 36 Gr en mooi reiswereld. Wij kiezen voor een alternatieve route door de May Valey, waar wij veela alleen op de weg rijden. Wij werden alleen zo nu en dan lastig gevallen door 50 tons trucks met aanhanger, die als waanzinnigen rijden op deze reebaansweg maar deze "trucky" laat zich niet imponeren. Na de plaats Gympie moeten wij weer gebruik maken van de Highway maar ook hier wordt weer aan een nieuwe Motorway gewerkt zodat het verkeer vele kilometers op een tweebaans weg rijdt, dit is zo eentonig en slaapverwekkend dat de Australische authoriteiten borden hebben geplaatst met triviant vragen en enige KMS verder kom Je dan een bord tegen met het antwoord, dit om de autorijders alert te houden. Aangekomen in de plaats River Heads melden wij ons voor inscheping. Wij worden met een busje en de koffers met een vrachtauto naar de Ferry gebracht voor de oversteek naar Fraser Island, zo' n 45 min varen. Op het eiland worden wij door een ontvangst committee begroet en kregen wij informatie over het resort en werden geïnformeerd over o.a. De aanwezigheid van een roedel dingo's en hoe wij bij confrontatie met hen ons het beste konden verweren, na de les voelen wij ons een volleerde dompteur. Als ook wordt ons over het gebruik van de restaurants en reservering daarvoor verteld. Na Uitleg wordt je verteld dat er restaurants gesloten zijn. Dus de informatie is zeer nuttig ! Het resort is zo aangelegd dat de natuur is behouden, wij zitten op ons balkon midden in de Bush en hebben een crocodile dundee gevoel. Wij worden omringd door witte papegaaien, wat een herrie maken die beesten. Wij leren ze nu lorre te zeggen. Het is hier vooral in de twee nog open zijnde restaurants een beetje overgeorganiseerd en de prijzen zijn hier een tikkeltje aan de hogere kant. In de winkel van sinkel betalen wij voor twee flesjes cola en een pakje biscuits € 13,00 en voor een klein flesje water € 2,15 Morgen gaan wij het eiland verkennen met een 4WD bus.

Gr

Ger en sylvia

Wel een avontuur jammer dat er zoveel dicht is, niet zo gek als het zo duur is hahahaha