Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Naar Nelson, de plaats waar altijd de zon schijnt

Wij vertrekken, vandaag, vanaf Portage (marlborough sounds) met de watertaxi naar het haventje Picton, aan de andere kant van het water en vandaaruit met een nieuwe auto naar de plaats Nelson, de plaats waar altijd de zon schijnt. Het is grijs weer, 2 clubjes dames " hikers" gaan tegelijk met ons mee met de watertaxi. Alle koffers en rugzakken en al datgene wat die vrouwen met zich meezeulen gaan aan boord en het bootje is al snel vol. De overtocht verloopt goed maar ondertussen is het gaan regenen. Onderweg zien wij al een Cruise schip voor het haventje van Picton liggen, het blijkt de Emerald Princess te zijn. Geen gezicht zo'n gigantisch schip tegen de achtergrond van zo'n plaatsje. Wij gaan van boord, het wemelt er van de Amerikanen, die nu in zo'n klein plaatsje helemaal duidelijk aanwezig zijn. Wij gaan naar het kantoortje van Rent a Car, daar zit een dame van het type " geen voucher, geen auto" . Wij melden ons maar zij kan ons niet in het systeem vinden, enige keren samen onze naam gespeld, haar collega die de dag hiervoor aan de telefoon had, vond ons in een paar seconden. De dame vraagt dan aan ons wat was haar naam ?????. Inmiddels zagen wij de papieren met onze naam erop op de balie liggen. Wij dat mens daarop gewezen, maar geen reactie, wij moesten al onze rijbewijzen tevoorschijn halen. Uiteindelijk had zij ons gevonden en pakte zij onze papieren die al voor ons klaar lagen en wij vertrokken. Met de auto nog even Picton rond gereden maar door het weer niet gezellig en overbevolkt door de Amerikanen. Wij nemen de toeristische route de "queen Charlotte drive" , die direct al langs de haven stijl naar boven loopt, op het hoogste punt kunnen wij nu de Emerald zien liggen. Zij ligt aan de kade van de hout terminal, de enige plaats waar zij kan aanleggen. Passagiers worden per bus aan en afgevoerd die zich een weg banen langs de boomstammen. Een mooiere binnenkomst kan je je als passagier niet wensen, weten wij uit eigen ervaring. Wij vervolgen onze weg, die uiteraard weer uit bochten bestaat maar het is een prachtige route met veel vergezichten. S middags breekt even de zon door. Wij komen in de plaats Havelock, bekend om de vangst van de wereldberoemde groene lipmossel (bluff oyster), die allleen hier voorkomt door de unieke kwaliteit van het water. Wij maken hier een pitchstop en nemen een verfrissing bij Captain's Daughter, een prachtig ingericht bar/restaurant met vanaf het terras een mooi uitzicht op de bergen. Wij slaan nog wat eten en drinken, voor onderweg, in bij de plaatselijke supermarkt . Hier worden ook levende mosselen verkocht, die in een bak met stromend water liggen. Het is zelfbediening even stromend water uitzetten en dan "vissen" Heel bijzonder. Hoe dichter wij bij Nelson komen, hoe slechter het weer wordt en uiteindelijk regent het flink. Wij komen aan bij resort Monaco van Grand Mercure, onderdeel van de Accor groep met o.a Novotel . Dit is een uniek moment want het regent in de plaats waar altijd de zon schijnt. Volksverlakkerij, net als de walvissen en Dolfijnen. Het resort lijkt op een stadje uit de tijd van Charles Dickens met twee type woninkjes a. Een beneden woning met zit slaap kamer en keuken en eenzelfde woninkje op de boven verdieping en het type b. Onder zitkamer en boven slaapkamers. Ons werd een bovenwoninkje toebedeeld onder woonde een eigenaresse van de beneden woning, bij onze aaankomst stond zij voor de deur haar "cooper" te poetsen. Boven gekomen zagen wij een versleten interieur en in de zitkamer een zitbank van wel 100 jaar oud maar ook met de vetvlekken van al die jaren, te vies om van afstand naar te kijken. Onze eerste reactie was, naar een ander hotel maar na ons beklag waarin wij in het gelijk werden gesteld hebben wij de beneden/bovenwoning gekregen, nog altijd niet Grand Mercure" waardig maar zag er beter uit. Dus wij zijn maar gebleven want morgen zal de zon weer schijnen

Tata

Ger en Sylvia

Jammer van het weer maar wel leuk allemaal morgen de zon hoop ik

Ger en Sylvia

Morgen half 8 zon dus vroeg op kusssssss

ingrid

Wat is dat toch met dat slechte weer. wat jullie achtervolgt.......jammer hoor, gelukkig is er genoeg te doen en te zien dus volgens mij amuseren jullie je prima, en dat is ook de bedoeling toch? lieve groet