Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Van Te Anau naar Dunedin

Geday

Vanmorgen vertrekken wij na het ontbijt. Het is mooi weer, ook" Frans "! vertrekt vandaag met de Saint (Volvo). Onze reis wordt op 4 1/2 uur geschat maar onze ervaring is dat het bijna altijd langer duurt Eerst nog wat eten en drinken voor onderweg inslaan, dit keer geen Countdown dus geen punten om te sparen Het eerste traject is dezelfde als de heenreis naar Te Anau, er is geen alternatief. Wij komen langs farms met veel reeën, lagere vlakte en de bergen op de achtergrond. Bij de plaats Mossburn scheiden de wegen en slaan wij af op de nieuwe weg richting Dunedin. Wij komen onderweg een vrachtauto merk Commer tegen, die omgebouwd is tot een eensgezinswoning met een begane grond, een eerste verdieping en een balkon. Wij zijn in een gebied gekomen met veeteelt met uiteraard duizenden schapen. Bij de eerstvolgende plaats, nou ja plaats, Balfour, eten en drinken wij wat. Het weer gaat hier veranderen en wij krijgen hevige regen, de ruitenwissers hebben het hier zwaar te verduren. Voor ons erg frustrerend is dat er rechts van ons een strak blauwe hemel is met alleen maar zon en dit zal de komende uren niet veranderen. De weg is vlak en recht met hier en daar een hellinkje dus wij konden de vaart er in zetten. Met om ons heen landbouw en veeteelt. De GPS heeft hët adres van ons hotel en brengt ons zonder problemen op het adres Princes Street 123, althans dat dachten wij. Princes Street ligt midden in het oude centrum van Dunedin en is een lange straat met oudbouw en hier en daar nieuwbouw. De GPs zet ons af voor een gebouw dat rijp is voor de sloop. Het wordt stil in de auto, wat krijgen wij nu. Uitgestapt en rond gekeken maar nummer 123 niet gevonden. Gelukkig was het VVV kantoor om de hoek en daar hebben wij ons laten vertellen dat het Hotel een halve straat terugrijden was maar dan aan de overkant. De even en oneven nummers lopen hier iets anders dan bij ons ( op z'n Engels). Wij zijn op het goede adres aangekomen, een nieuwbouw. Wij hebben een prachtige kamer op de 8e, de bovenste, etage met een groot balkon en een prachtig uitzicht over de haven en een deel van Dunedin. S avonds om een uur of negen eten wij nog een hapje in het hotel restaurant. Wij zijn de enigen. De wanden om ons heen zijn van glas vanaf de grond tot het plafond dus wij kunnen zo naar buiten kijken en andersom kan men ook naar binnen kijken. Iemand parkeert zijn auto voor de deur en gaat weg, kort daarop komt een capuchon figuur om de auto hangen en ja hoor hij probeert in te breken maar het lukt niet en hij ziet ons kijken en loopt weg. Wij gaan verder met eten. Komt opnieuw een capuchon figuur op blote voeten de ingang van het hotel inlopen en haalt op zijn gemaak de goede peuken uit de asbak die daar hangt. wij zien elkaar maar hij maakt rustig zijn werk af. Het lijkt hier wel Studio 21 in Hilversum, diner met voorstelling. Het blijft verder rustig er komen geen nieuwe artiesten. Wij gaan boven nog even van het uitzicht genieten waarna onze lichtjes uitgaan.

Ta ta

Ger en sylvia