Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Dunedin

Kia Ora (hallo)

Dunedin werd in 1848 gesticht door de Free Church Of Scotland. De naam komt van Dun Eidann, de Keltische naam voor de Schotse hoofdstad Edinburgh

Vanmorgen eerst ontbijt (brekkie). Een jong meisje begroet ons met " hi guys", wij kijken achterom om te kijken of er achter ons een paar flinke jongens staan die zij begroet maar zij begroet toch Yvonne en mij. Ontbijt is lopend buffet maar het eten is koud. Jong ding vraagt hoe het smaakt en Yvonne antwoordt " het smaakt helemaal NIET. Verwondering alom met als oplossing dat wij het ontbijt niet behoeven te betalen. De zon schijnt maar het is buiten koud. Wij doen voor het eerst, tijdens onze reis, onze jas aan tegen de kou. Niet ver van ons hotel ligt een plein, The Octagon, waar behalve het stadhuis, St Paul's Cathedral en de bibliotheek alleen maar restaurants en bars in de achthoek zijn gevestigd. Overdag is het hier rustig maar 's avonds gezellig druk. Er zit ook een Irish Pub en wij konden het niet laten even aan de Irish coffee te nippen. Vanaf het Octagon lopen wij naar het oude trein station. Wij komen langs winkels van Sinkel, winkels waar echt van alles wordt verkocht, zowel nieuw als oud, zoals tweede hands kleding, levensmiddelen, meubelen. Een koffiebar is ook loungebar en verkoopt tweedehands artikelen. Een bloemenzaak waar de tulpen in de krant van gisteren in emmers buiten staan. Voor het station is een groep jonge mensen bezig met het aanleggen van een bloemenbed. Het station werd rond 1900 gebouwd en is nog steeds in de oude staat. Er komen hier 2 a 3 treinen per dag. Op het tijdstip dat wij daar zijn is Hans de enige "passagier" op het perron. Dit deel van Dunedin kent vele oude gebouwen met veel tierelantijntjes en muurbeschilderingen. Op straat staan de oude Engelse rood gekleurde telefooncellen en niet te vergeten China Garden, een door Shanghai aan Dunedin geschonken Chinese tuin. Verder is Dunedin geen toeristische trekpleister. 'S avonds eten wij in het hotel waar het dit keer bomvol zit. Morgen de bergen in naar Mount Cook

Cheers guys