Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Vandaag naar Singapore

Vandaag vertrekken wij om 03.30 uur vanuit ons hotel naar het vliegveld van Christchurch voor onze eerste vlucht vandaag naar Sidney . Gisterenavond hebben wij de koffers gepakt en in de auto geladen. Ook hebben wij al afgerekend om vanmorgen vroeg niet voor verrassingen te staan. Yvonne gaat nog even langs de receptie om de sleutel af te geven en Hans haalt de auto uit de parking, alles zonder problemen, totdat Hans de uitrit oprijdt naar de slagboom en...... een vuilnisauto de weg blokkeert en de chauffeur in geen velden of wegen te zien is. Wij hebben aan alles gedacht maar een vuilnisauto op de oprit s ochtends om 03.30 dat verzin je niet. Chauffeur is snel gevonden die de vuilnisauto even opzij zet zodat wij zonder problemen naar het vliegveld kunnen rijden. Ook het parkeren van de auto en de afgifte van de autopapieren bij Budget gaat zonder problemen. Het is nog rustig in de terminal en wij horen dat er wordt omgeroepen "chicken" area H, met NZ accent, en waarmee wordt bedoeld "check-in" area H. Alle passagiers moeten bij een beperkt aantal balies inchecken en veel balies blijven onbemand. Achter ons ontstaat een rij wachtenden tot aan buiten toe. Wij zijn precies op tijd aangekomen. Ook het inchecken gaat probleemloos en de baliemedewerker is zo attent om ons te vragen onze koffers vanaf Sydney door te labellen naar Singapore zodat wij in Sydney niet naar onze koffers behoeven om te kijken. Onze vlucht, die 3 1/2 uur zal duren, vertrekt op tijd. Dit keer hebben wij een passagiere tussen ons in zitten. Wij vliegen met een Boeing 737, oh oh wat zijn wij verwend met het vliegen met de Airbus A380 van de Emirates. Wij landen, volgens vliegschemas, om 07.40 in Sydney waar wij wachten op onze volgende vlucht naar Singapore die om 10.20 uur vertrekt. Onder de wachtenden voor deze vlucht zit ook het Nationale voetbal team van de Salamon's eilanden . Ook deze vlucht vertrekt op tijd en duurt 8.25 uur . Wij vliegen nu in een Airbus A330 en er zit niemand tussen ons in, comfortabeler dan onze vorige vlucht. Wij landen om 16.45 uur in Singapore met een temperatuur van 36 Gr. Wat een rustgevende terminal is dit toch, o.a door tapijt op de vloer en de manier waarop alles is georganiseerd. Even door paspoort controle en koffers oppakken en wij staan weer buiten, in een ander deel van de wereld. Met de taxi zijn wij met 20 minuten bij ons hotel "Novotel Clark Quay" .Wij checken in en nadat vandaag alles op rolletjes is verlopen hebben wij dan eindelijk weer een probleempje. Het hotel heeft in hun systeem een andere kamer geregistreerd staan dan wij hadden geboekt en waarvoor wij een bevestiging hadden ontvangen. Zoals het tegenwoordig overal gaat " dit staat in mijn scherm dus is dit juist, kijkt u maar". Omdat wij dit probleempje al eerder hadden meegemaakt, hadden wij ons goed voorbereid en tonen de boekings bevestiging, dan volgt nog een discussie maar krijgen toch de kamer die wij hadden geboekt en betaald

Morgen relaxen in Singapore