Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Singapore

Hari Yang Baik (goeden dag)

Onze kamer geeft uitzicht op Clarke Quay, "het" uitgaanscentrum van Singapore . Yvonne wilt uiteraard foto's maken vanuit de kamer, op de dag maar vooral s avonds met die prachtige verlichting. Maar waarschijnlijk is de glazenwasser ontslagen want door de ruit kijken is mistig en dus laat zij iemand met een sleutel komen om de buitendeur naar het balkon te openen. Van hieruit zien wij natuurlijk de Clarke Quay die voor de deur van het hotel ligt en op de achtergrond hotel Marine Bay Sands, in de vorm van een schip en met het hoogste zwembad ter wereld, de Singapore Flyer, het reuzenrad, en het artscience museum , in de vorm van een lotusbloem. Het resultaat van de foto's zien wij bij de fotoserie van deze dagen. Wij hadden het plan om naar een edelsteenfabriek te gaan, om steentjes bij te laten zetten van een ring en armband die wij bij voorgaande bezoeken aan deze fabriek hadden gekocht. De fabriek blijkt gesloten te zijn en wij besluiten twee dagen uit te rusten, te luieren. Het hotel heeft een prachtig zwembad met heerlijke ligstoelen en lounge banken en (bijna) prive bediening. Het is hier wel uit te houden ! S avonds slenteren wij langs de kade en drinken hier en daar een frisdrank of eten een hapje. Wij zijn hier toch al meerdere keren geweest maar wij zijn steeds weer onder de indruk. Het heerlijke weer en de ontspannen sfeer en daarbij de gekleurde verlichting aan/op de bruggen, gebouwen, de rondvaartboten, de terrassen. THIS IS THE PLACE TO BE