Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Welkom op onze reislog !

INPAKKEN

Met nog drie hectische dagen te gaan, waarin natuurlijk alles moet worden geregeld, zijn wij vandaag, zondag 29 januari maar voorzichtig begonnen met inpakken

WEG WEZEN

Donderdag 02 februari zijn wij om 22.00 uur vanaf Schiphol naar Dubai gevlogen . Het was met de A380 800 weer prettig vliegen en wij hebbe n een rustige vlucht gehad. Bij aankomst in Dubai vrijdag 03 februari hebben wij 40 minuten rondjes gevlogen vanwege zware wind in Dubai, wij hebben daar tijdens de vlucht geen last van gehad, behalve de vertraging dan. Het Millennium hotel is een mooi hotel dichtbij het vliegveld, zodat wij morgen, zaterdag, maar een korte rit behoeven te maken voor onze volgende vlucht naar Singapore

Vrijdag 03 februari om 05.00 uit de veren en om 06.00 van een geweldig ontbijt genoten. De shuttle naar het vliegtuig kwam ons om 07.00 ophalen. Op de luchthaven ging ook weer alles op rolletjes, geen lange wachttijden, wat een geweldige luchthaven is Dubai toch. Ook deze vlucht van Dubai naar Singapore met de A380 800 ging weer geruisloos. Wij zijn om 22.46 in Singapore geland en hadden snel een taxi te pakken, nu geen rijen wachtenden. Na aankomst in het Novotel Clarke Quay hebben wij ons zelf op een frisdrank ! getrakteerd. Morgen, zondag, zijn wij de gehele dag in Singapore en vliegen 's-avonds dan naar Sydney waar wij dan maandag ochtend lokale tijd aankomen. Hooroo Aussies !

Zondag 05 februari, geruisloze taxirit naar de luchthaven, waar ons eerste kontakt met de Aussies onstond. Honderden mensen om in te checken en slechts 2 dames (soms 1) achter de balie, inchecken heeft meer dan een uur geduurd, verder verliep alles op rolletjes. Ook Singapore is een geweldige luchthaven. Wij zijn op tijd vertrokken, maar wat een verschil met de voorgaande vluchten dit keer met quantas A330-300 met smalle stoelen, miniatuur tv beeld met programma' s uit de jaren 50. De gehele vlucht koud geweest en slechts een snack gegeten ( waar zeur je om ? Wij zijn verwend !)

Maandag 06 februari 's-ochtends op tijd geland, nu alleen de koffers nog ophalen en naar het hotel. Gday mates. Had je gedacht .. eerst kwamen de koffers niet op de banden enige honderden mensen stonden te wachten. De "lossers" hadden een dispuut, na een uur was dit opgelost waarna wij onze koffers van de band konden halen. Dan even langs de immigratie je weet wel die van border security, tv ploeg was aan het filmen. Dit heeft een uur geduurd, waarna wij een taxi namen naar ons hotel. Daar hadden zij geen reservering van ons, maar geen nood YMCA was in de buurt. Nu blijkt dat er twee hotels met dezelfde naam bestaan en wij waren abusievelijk bij het andere hotel geboekt. Opnieuw een taxi gebeld waar wij een half uur op moesten wachten. Uiteindelijk zijn wij 's middags bij het andere hotel aangekomen, zo en nu gaan wij genieten maar natuurlijk eerst een frisdrank ! Onze reis begon saai maar er komt gelukkig weer leven in de brouwerij

Dinsdag 07 februari. Gay Dutchies. Toen wij in Sydney aankwamen hoorden wij locals klagen dat het de laatste dagen te heet was en zij verlangden naar wat verkoeling. Nu hun gebeden zijn verhoord, de gehele dag kwam de regen met bakken uit de hemel. Nu verwacht je dus dat Nederlandse Nederlanders een paraplu bij zich hebben, neen dus. Een "stormstick" was het eerste dat wij vandaag moesten kopen. Maar deze hielp niet, de regen was te hevig. Straten werden rivieren, auto's dreven en huizen zijn ondergelopen. Ja en dan willen sightseeen. De hop on hop off was een optie, bovendeks uiteraard niet dan maar beneden binnen maar daar waren tijdens de rit de ramen beslagen dus wij hebben maar een glimp van Sydney gezien. De stad ziet er zo wel kompleet anders uit als op de foto's van de reisorganisaties. Heel bijzonder. Er waren ook genoeg vrije zitplaatsen op de terrassen. Maar Hij heeft ook aan ons gedacht , om 16.00 werd het droog n hebben wij de Sightseeing toer opnieuw gemaakt nu op dek zittend en zowaar om een uur of 5 werden wij verrast met enige minuten zon, ons geluk kon niet op. Vanavond is het weer gaan regen dus geen " Bush telly" vannacht. Morgen wordt weer een regenachtige dag verwacht en de verwachting is dat het donderdag gaat opklaren dan vertrekken wij uit Sydney met de camper

Astrid

Leuk zo reizen wij toch een beetje mee succes met inpakken en niet te veel he hahA

Ger en sylvia

Net gezien pas ga het nog even lezen geweldige reis veel plezier

Daniela

Wat super leuk dat ik ook op deze manier met jullie mee kan reizen!
Ik verheug me echt op jullie belevenissen en wens jullie voor morgen een hele goeie reis!

Frans en gerry

Wat een geweldig vooruitzicht.
Wat een fantastich idee om ons van al jullie belevenissen op de hoogte te houden.
Wij zullen meegenieten.
He t is jullie zo gegund, goede reis in goede gezondheid! Genieten!!!!!!

Gerda en Ed

Ook wij willen jullie een geweldige vakantie wensen met goeie vluchten en veel gezellige kilometers. We gaan jullie volgen, geniet er van!!

Henny & Jack

Heb zojuist op teletekst gezien dat er vertraging is van 15 min. Maar nu de lucht in. Dus nu maar genieten van deze geweldige reis van je leven. want dat wordt het echt. Ik hou jullie wel in de gaten via de blog.

Ger en sylvia

Hoop op een mooie vlucht en we horen wel wanneer jullie zijn geland veel plezier en een dikke kusssssss van ons

Daniela

Fijn te lezen dat jullie zijn aangekomen in Dubai...goh..dat er zoveel wind stond...tss

Tonny

Helemaal te gek om zo mee te reizen. Op naar jullie volgende verslag.

Riky

Lekker genieten ..Veel plezier X

Henny & Jack

Wat is het toch leuk om te lezen over de reis. Wij zullen het zeker volgen. Dikke Knuffies

natasja

leuk die verhaaltjes geniet er van

Daniela

Hmmm...een wat chaotisch begin maar een frisdrank doet gelukkig wonderen.
En wat zeggen ze dan? No worries, mate!

Theo & Bettie

Leuk om zo mee te kunnen reizen, maar nu gaat het echt beginnen.
We wachten op de eerste foto's met koala's en Walibi's
Geniet ervan

Frans en Gerry

Wij zien het voor ons,hans en yvonne hop on hop of in de bus ,waar het moeilijk
Kijken viel.naar boven, of toch maar beneden? Jammer, maar na regen komt zonneschijn! En sukses met en in de camper!

Tonny

Als je in de buurt van Noosa komt even zwaaien naar mijn neef Arnold Schellaars. Die hebben daar een tomatenkwekerij. Leuk waar jullie zijn ben ik ook geweest

Doe ik iets niet goed ? Zie geen foto s

Hans

Hallo Tonny en alle andere volgers
Er blijft een foto hangen dus de hele reeks komt niet door
Waarschijnlijk is die foto te nat

ingrid

Wat leuk om te lezen allemaal, ik zie inderdaad ook geen foto's ........
Have fun dikke kus van ons

Hans

Hallo Tonny
Ja wij komen in Noosa, kunnen wel even langs gaan als " all you need is love" met een ontroerende brief van jou

Riky

Hoi Yvon en Hans ..Ik zie ook geen foto's maar t leest wel heel leuk ..goed idee van die brief ..haha ..

Astrid

O wat jammer lieverds hopen dat het morgen toch nog even droog word rust
lekker uit voor de tocht met de camper hele dikke kusssss xxx

Ger en sylvia

Zie ook geen foto maar het reisverslag lezen is al heel leuk, kijk elke dag even en dacht al waar blijven jullie hihi, lekker uitrusten eerst en dan er tegen aan met die camper het wordt donderdag mooi staat op mijn telefoon en vrijdag 39 graden dus zet die airco maar hoog dikke kusssssss van ons

Henny & Jack

Hi guys, wij kijken uit naar jullie volgende gebeurtenis. Maar nee hoor, niets.
Wij zijn in blijde verwachting (!) naar het volgende verhaal. Hier is het wit, volop sneeuw vandaag en koud, brrrrr.. Dikke knuffels