Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Op weg met de camper

Donderdag 09 februari

Hi mates

Vandaag uitschecken uit het Rendez-vous Hotel in Sidney en met de taxi naar het verhuurbedrijf van de camper. Het is vandaag mooi en zonnig. Bij het verhuurbedrijf aangekomen treffen wij daar een parking met vele campers en binnen bij de receptie vele mensen die een camper komen ophalen of terug komen brengen. Er dienen nog enige administratieve handelingen te worden gepleegd en het personeel help daarbij, wat betekent je krijgt een tablet en je moet achter het personeel aanlopen als je niet verder kan en een vraag hebt. Wij zijn om 10.30 uur bij het verhuurbedrijf aangekomen om 12.30 uur waren deze formaliteiten afgehandeld dat kon zo snel door de elektronische aangiften !!!!!!!! Dan is er nog een klein ding en dat is de aangifte bij de AUS authoriteiten voor automatische afschrijving van de tolgelden, in AUS kent men niet het systeem zoals in EU met kontante betaling of credit card. Het systeem weigerde onze aanmelding te accepteren 5 keer geprobeerd, personeelslid bij zijn lurven gepakt, reactie, dit kan niet, gaat altijd goed, laat mij maar proberen. hè wat vreemd het lukt niet , ja dat zeiden wij al. nieuw personeel lid probeert het en verdomt wij worden geaccepteerd, een gejuich uit vele kelen. Dan staat ons niets meer in de weg, de koffers in de camper en vertrekken. Inmiddels staan wij als enige met nog een stel op de parking. Wij zwaaien naar het andere stel en wij starten ... hè de motor slaat niet aan. Nog enige keren geprobeerd maar geen succes, weer een medewerker aangerand nou die zou wel even komen kijken.... je zal wel iets verkeerd doen. Ook deze medewerker krijgt de motor niet gestart. Er komt een tweede wijsneus bij. Laten wij de monteur maar even komen. Hij had het snel door de accu was gewoon leeg en iemend plaatste de opmerking "alweer". Dat schept vertrouwen. Maar zij hebben hier een standaard uitdrukking die luidt " no worries" hetgeen dezelfde betekenis heeft als " how are you ? " Geprobeerd een andere camper te krijgen maar was niet beschikbaar maar probleem van niet starten zal zich niet meer voordoen. Eerst een uurtje rijden. Maar als ik in een file staat en de motor slaat af ? Zal niet gebeuren " no worries !" Dame zet het adres van het eerste holiday camp in de Tom Tom, maar wij horen geen stem met aanwijzingen oh dat duurt even eerst een stukje rijden. wij zijn om 13.00 uur met veel gejuich vertrokken. Nadat wij toch een aardig tijdje hadden gereden nog geen stem aanwijzingen, daardoor hebben wij een verkeerde afslag genomen Er waren te veel afslagen achter elkaar dus een verbale aanduiding was hier welkom geweest. Wij kwamen in een verschrikkelijk lange tunnel terecht met een enorme file. Ken je het gevoel " als hij nu maar niet afslaat" Wij zijn zonder problemen de tunnel uitgekomen. Na een paar uur rijden bij ons eerste holiday park aangekomen, dicht in de buurt van de "three sisters" wij gaan naar binnen en lezen nog net op de deur "no vacancy " wij dachten nog dat zij geen personeel nodig hadden. op onze vraag of er nog een plekje voor de komende nacht vrij was kregen wij als antwoord of wij niet konden lezen het stond immers op de deur aangegeven . De dame was nog wel zo vriendelijk het adres van een ander park 20 minuten rijden op te geven. Alwaar wij de nacht hebben doorgebracht

Tonny

Blij dat ik er niet bij was. Hoeveel keer hebben jullie GVD gezegd? Maar hij is niet afgeslagen dus. Rijden jullie gelijk verder of blijven jullie een nacht staan? Succes

Tonny

Trouwens nog steeds geen foto gezien.

Gerda en Ed

Oh jee wat een problemen allemaal, we hopen maar dat het startproblemen zijn. Hoe gaat het links rijden met een camper Hans, valt dat mee? We begrijpen dat jullie in de buurt van Katoomba zijn (the Three Sisters)? Succes verder en groetjes.

Ingrid

wat een verhaal haha wij kwamen net de camper gelijk in de spits terecht was ook zo spannend. Nou genieten maarvan het camper avontuur! Ben ook wel benieuwd hoe het is met zo'n grote bak en dan links rijden ....leuke uitdaging !!! Dikke kus van ons

Ger en sylvia

Wat dachten jullie hebben wij weer hahahaha, het zit nooit mee altijd tegen, ieder geval is het weer mooi en hoop dat jullie toch veel plezier hebben, wij leven mee met jullie en kijken elke dag even of er nieuwe berichten zijn dikke kusssssss van ons

Ger en sylvia

dan begint het borreluur ook steeds later hahahaha

Mike

Gewoon genoeg frisdrank blijven drinken! No worries ????

Astrid

Dan word je geduld danig op de proef gesteld schatjes maar jullie hebben wel
Kangaroes gezien leuke foto geappt nu nog op de website misschien is er op de
camping een jonge aussie die jullie kan helpen kusss xxx

Daniela

Hmm...dit camper avontuur is niet echt ontspannen begonnen....en dan is het ook nog snikheet...hopelijk gaat het vervolg van de reis wat relaxter