Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Blue mountains 2

Op het dashboard wordt het feestelijk, het lampje van de catalysator gaat branden. De camper manual vertelt ons dat wij ons bij een workshop moeten melden voor inspectie. Deze bladzijde was al omgevouwen en bij dit punt met een ballpoint gemerkt dus het is al eerder voorgekomen. Ja, ja wij besluiten door te rijden en het verhuurbedrijf te bellen. Dat verloopt goed, het begint uiteraard met de standaarduitdrukking no worries en ik blijk het probleem zelf op een eenvoudige wijze te kunnen oplossen/ eerst de auto 3 x achterelkaar sluiten en openen (iets met de computer/dan 20 minuten lang in de 4e versnelling met een snelheid van 60 km en tussen 2500 en 3000 toeren draaien. Wij rijden of over de Highway waar 110 km gereden wordt ook door de grote jongens en daar rijden wij dan 60 km of wij rijden via alternatieve wegen met snelheidsbeperkingen van 40 km (schoolkinderen) bij overtreding volgt grote boete. Ik heb de helpdesk gevraagd of ik ook nog 3 x in mijn handen moet klappen, maar die begreep hij niet. Op een goed moment hebben wij de instructies gevolgd maar uiteraard geen resultaat, lampje blijft branden en wij vervolgen onze weg naar het noorden. Vadaag hebben wij ook geen internet verbinding meer alleen Yvonne met AUS tel nummer en oh ja de Tom Tom geeft ook voor enige tijd de geest. Onze bestemming vandaag is Karuah (omgeving port stephens) via Hunter Valley om 19.00 uur op onze bestemming aangekomen. Ons even bij de receptie melden en dan blijkt het holiday park 24/7 te zijn geopend maar receptie sluit om 17.00 uur. Aanbellen en er komt een medewerkster die 100 mrt naast de receptie woont. Zij kan ons voor 1 nacht boeken maar kost wel iets meer, strafpenalty omdat wij ons niet voor 17.00 uur hebben aangemeld. Wij beginnen nu al van de Australiërs te houden. Wel toegegeven dat de Big4 holiday parks er fantastisch uitzien alle faciliteiten aanwezig en schoon. Wij kunnen voor vannacht plaats krijgen genaamd ensuite met privé faciliteiten, douche, toilet en wastafel. Ook dit ziet er weer geweldig uit. Wij willen hier twee nachten verblijven maar moeten daarvoor ons morgenochtend voor 10.00 uur bij de receptie melden.

Wij krijgen vragen van enkele Dutchies hoe ons het links rijden met de camper vergaat. De camper is geen problemen wij hebben immers een rijbewijs voor auto met aanhanger en tractor/landbouwmachine. Rijden is in het algemeen geen probleem de Highways en de roundabouts zijn een makkie, alleen even bij de les blijven bij tweebaans wegen als je enige tijd geen tegemoet komend verkeer bent tegen gekomen en bij bijzondere omstandigheden, zoals opbrekingen wegomleidingen even wat meer aandacht schenken maar dan assisteert de " full-licensed" co-piloot

De naam kangaroo is ontstaan toen de westerlingen de eerste stappen in AUS zetten en aan de locals de aboriginals vroegen hoe die beesten heetten en zij kregen als antwoord kangaroo (vertaald ik versta/begrijp je niet)

Tonny

Spannend zeg met die camper!

Tonny

????

Ger en sylvia

Weer wat geleerd, wat een ellende met die lampjes he, wij hebben dat in onze opel zafira ook altijd gehad, werd er gek van.

ingrid

Leuke verhalen ! Erg leerzaam ook haha ga zo door! Heerlijk die warmte met een
zwembad erbij.......beter dan sneeuw en autoruiten krabben....have fun!!!!
x

Henk en Marian

Luitjes ik ben er van overtuigd dat er iemand uit jullie naaste omgeving naar Australië gelekt heeft over de continue slingers met lampjes in jullie tuin. De Aussies willen jullie kennelijk met de dashboard verlichting een thuis gevoel meegeven en dat is zeer te waarderen. Toen wij de vorige keer in de Blue Moutains waren hebben we alleen maar mist gezien, dus wij zouden graag een foto van de drie sisters ontvangen als compensatie voor die tegenvaller, maar tot op heden nog geen foto ontvangen.
Hopelijk loopt de temperatuur wat terug want + 40 graden lijkt mij wat veel van het goede, hoewel wij vanuit ons besneeuwde landschap wel wat graden van jullie zouden willen lenen. Veel plezier en dank voor de voortdurende updates.

Henk J.