Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Big city

Onderweg zijn wij de grens met Queensland gepasseerd en daarmee ook een tijdslijn. Het is hier 1 uur vroeger dan in NSW dus het tijdsverschil met Nederland is nu 9(negen) uur dus volgers even horloge gelijk zetten

Bij het benaderen van Brisbane zie je al dat dit een grote stad is en het duurt langer dan je vermoedt om in het centrum te komen ondanks de goede doorgaande wegen, zonder verkeerslichten. De omgeving van ons hotel doet ons denken aan Singapore en de bouw van ons hotel en het gebouw van een bank steken af bij hypermoderne wolkenkrabbers om ons heen. Ons hotel was in 1934 het hoogste gebouw van Brisbane, te vergelijken met het witte huis in Rotterdam. Het weer is ook hier 's middags warm maar koelt af naar de avond toe en is heerlijk verpozen, alles relaxed en heel veel, jonge, mensen op straat. Achter ons hotel stroomt een soort Maas met heel veel activiteiten. De brug over de rivier is geheel verlicht. Er is een pier waarvandaan continu ferries gratis naar de andere oever varen en is geheel volgebouwd met restaurants en een promenade met gezellige verlichting waar de mensen flaneren, de dames veel in het lang of juist lekker kort en erg modieus. De modekleur is zwart. Wij denken even te gaan eten, vergeet het maar, werkelijk alle restaurants zijn tot de laatste stoel bezet met, heel opvallend, jonge mensen. Stel je voor een duizend mensen, die voor een groot deel buiten zitten, kletsen en lachten dat geeft me een gezellige herrie. Na een half uur hebben wij een tafel en genieten ook wij van het buiten eten op de promenade aan het water.

Theo en Bettie

Hè jongelui.ziet er allemaal mooi uit.ga lekker door met genieten.kus vanuit een grijs Nederland

Ger en sylvia

Leuk dat al die mensen lekker buiten kunnen zitten en eten, dat is wat wij wel eens missen in Nederland, hoop deze zomer ook weer veel buiten te kunnen eten.

Daniela

Brisbane vond ik ook zo leuk!