Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

auto ophalen en op weg naar Noosa Heads

Vanmorgen vroeg uit de veren, goed geslapen ondanks advies van Tony gisteren avond. Wij moeten de auto om 09.00 ophalen. Met taxi naar het opgegeven adres. Er is een filiaal niet ver van ons hotel maar vandaag, zondag, gesloten. Onze taxi-chauffeur is een sikh, niet erg vriendelijk en zet ons verkeerd af zodat wij met ons koffers nog een stukje moten lopen naar het verhuurbedrijf, het is vanmorgen al 37 gr. Wij: melden ons aan de balie. Zij: mag ik uw voucher. Wij: hebben geen voucher Zij: geen voucher geen auto Wij: noemen alle gegevens en ref nummers van onze bevestiging Zij: reageert niet. Wij: leggen onze bevestiging voor haar neus Zij: reageert niet. Zij: kijkt toch even en plotseling ziet zij een nummer dat wij al hadden genoemd en plotseling gaat bij haar het licht aan, zij herkent ons nummer als haar voucher nummer. Het proces van administratie begint. Zij: ontpopt zich plotseling als een zeer meegaand iemand en geeft zelfs sightseeing tips. En oh ja, u gaat naar een gebied .... Ja ja dat hebben wij al gehoord. Wij vertrekken met onze Toyota Carola, iets rustiger rijden dan als "trucky" op een 5 tonner. Wij rijden een geweldig mooi gebied binnen maar zien ook weer hele afgebrande gebieden. De reis verloopt goed met een gps die fantastisch werkt in de Ned taal ( made in China) en zich onmiddellijk, aan het veranderen van onze richting, aanpast. Wij horen dat in Brisbane dat wij zojuist hebben verlaten het stortregende en 20 mm in 20 minuten is gevallen met hagelstenen zo groot als kleine paaseieren. De weersvoorspellingen voor het gebied waar wij nu zijn en nog heen gaan zijn ook niet goed, hagel, regen, storm. Wilt de voodoo die een vloek over ons heeft uitgesproken daar nu mee ophouden. Noosa Heads blijkt inderdaad een heel leuke plaats te zijn en ons hotel staat midden in het uitgaansleven dus hand op de knip. Wij hebben een mooi ruim appartement met alles er op en aan zoals vaatwasser, wasmachine, droger, grote koelkast, magnetron en 2 balkons, wat verlangt een mens nog meer. Bij aankomst in Noosa Heads was het 37 gr maar inmiddels is het ook hier gaan stortregenen maar zal wel snel weer opklaren, de temperatuur blijft 30+

Doei allemaal

Ger en sylvia