Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Noosa Heads

Vannacht flink geregend maar vanmorgen klaarde het gelukkig weer op en werd het weer warm. Eerst heerlijk ontbeten en daarna het plaatsje verkennen, alleen het hotel uit en wij lopen midden in het centrum. Ons hotel ligt boven het straatnivo dus in en uitgang zijn alleen te bereiken via de trap of via de ramp. Ook in het hotel is geen lift. Bij inchecken hoorden wij dat wij een kamer op de tweede etage hadden en onze koffers dus tweehoog moesten sjouwen, na een diepe zucht kregen wij een kamer op de laagste etage (receptie). Ook hier valt het weer op dat er vooral jonge mensen zijn van vele nationaliteiten en hoor je dan ook vele talen. Sinds aankomst in Sidney hebben wij slechts 1 rollator gezien en dat was vandaag. Het is een gezellige plaats met veel restaurants, koffiebars en vooral kledingwinkels. Vandaag heeft Yvonne een typisch AUS hoed gekocht. Dit is de eerste plaats waar wij een soort boulevard (van hout) naast het strand zien. Ook appartementen zijn hier dichtbij het strand gelegen. Vanaf brisbane komen wij waarschuwingen tegen over overstromingen, zo'ook hier. Vanmiddag hebben wij een River cruise gemaakt op de binnenmeren en op de kleurrijke "everglades". Ook in Noosa draait het voornamelijk om het surfen. 's'middags hebben wij heerlijk aan het zwembad, in de schaduw, gelegen. Vanavond hebben wij in restaurant " the surfclub" buiten aan het strand gegeten. Wij moesten ons eerst wel als "member" inschrijven. dus wij hebben er weer vele vrienden bij. En dan om klokslag 21.00 uur wordt de keuken gesloten, gaan alle restaurants en winkels dicht en is Noosa uitgestorven ! Het weer is goed gebleven, morgen gaan wij naar ons volgende avontuur op Frasier Island

Groetjes

Tonny

Aussies gaan vroeg naar bed. Hebben haast geen gezellige terrassen he.