Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Noosa Heads Rivercruise

All on board ?

Vandaag hebben wij de Noosa Rivercruise gemaakt vanaf Noosa Heads, waar wij verblijven, de rivier opwaarts naar de oceaanmonding. De rivier kent een natuurlijke oever en een oever waar buitenhuisjes zijn gebouwd. Deze huisjes hebben een gemiddelde waarde van AUS$ 5.000.000,00 en zijn in het bezit van voornamelijk buitenlanders die er gemiddeld 1 x per jaar gebruik van maken, wat je hier ziet is werkelijk decadent. Een huis met een voordeur ter waarde van een paar ton, zo'on 4 meter hoog. Een huis met badkamerraam van de grond tot het plafond waarachter een enorm bad staat, de vrouw des huizes staat waarschijnlijk nu elders in de wereld te douchen. Dan het gezin dat twee huizen naast hun huis heeft gekocht, dezen tot de grond heeft afgebroken en daarvoor in de plaats een speelveld voor de kinderen heeft aangelegd voor dat ene weekend. Waarschijnlijk spelen zij dan binnen Xbox . Ook hebben wij aandacht geschonken aan het huis waarvan de wanden geheel van glas waren, zodat je vanaf het water door alle kamers heen kunt kijken. Wij hebben nog twee dames in ee n huis aangetroffen die blij waren dat wij langs kwamen ja life is boring here.Alle huiseigenaren hebben ook een zeewaardige catamaran in het water liggen, allemaal om dat ene weekend te gebruiken. De andere oever is een gigantisch kontrast, dat is puur natuur en er mag beslist niet worden gebouwd. De rivier us met de oceaan verbonden dus hier ook grote verschillen bij eb en vloed dat duidelijk te zien is door het afkalven van de oever. Men probeert dit op mogelijk zo'n natuurlijke wijze te beschermen. Bij de monding is aan landwinning gedaan, zeg maar een mini Maasvlakte. Alles op zoveel mogelijk natuurlijke wijze. Een projectontwikkelaar heeft geprobeerd een Marina aan te leggen, zoals de Marina Seaport in IJmuiden maar dan veel exclusiever met o.a. Een landingstrip maar dat heeft hier geen schijn van kans. Australie is er alles aangelegen om zijn natuurlijke kust te beschermen, waardoor er ook geen vergunningen worden afgegeven voor de bouw van boulevards dichtbij de stranden

Gr.

ingrid

Heb je niet gevraagd of je even mocht douchen hihi
Klinkt wel weer spectaculair allemaal, wederom leuk om te lezen!
Have fun dikke kus ingrid

Patricia

Dit is pas het eerste verhaal wat ik lees haha was iets niet goed met me email , maar super leuk om te lezen en de rest heb ik natuurlijk wel gehoord super fijne vakabtie nog geniet ervan xxx