Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Ontdekkingsreis Fraser Island

Vandaag gaan wij het eiland ontdekken. Wij krijgen duidelijke instructies ons om 07.50 uur op een vertrekpunt te melden want onze 4WD bus vertrekt om 08.00 uur precies. Wij ons ontbijt naar binnen gegooid en meldden ons als laatste, 08.00 uur geen bus, 08.15 uur geen bus. Mensen gaan bellen, no worries ! Wij lopen met een groep van 30 mensen naar een andere ontmoetingsplaats, geen bus. Wij zijn uiteindelijk om 09.00 uur vertrokken (Suriname !) maar de reis begint meteen spectaculair. Op het eiland zijn geen verharde wegen maar kent 1800 km stand tracks. Een zandpad met loszand door de Bush met de breedte tussen de bomen van precies de breedte van de bus. Hier moet zowel de bus als de chauffeur hard werken. Als de bus in het and dreigt te steken, zet de chauffeur een boost knop om zoals wij die kennen van de serie de Knight Rider er wordt dan even een straal otor aangezet en vervolgen wij onze weg met hoge snelheid ondertussen de bomen ontwijken. De chauffeur is een rangen en tijdens het rijden vertelt hij alles over de fauna en flora, dit is heel indrukwekkend. Na een rit van plm 45 km door de Bush komen wij op het strand aan. Dit eiland heeft 120 km lang en zeer breed strand. Hier rijdengroepen jonge mensen met 4WD en zitten gezellig bij elkaar, drinken en eten, wat een leven hebben deze jonge mensen. Vervolgens gaan wij naar een wrak van de maheno met een stukje historie en Komen langs spitsen van zandbergen die door erosie van het zand mooie kleuren laten zien.Plotseling komen wij oog in oog met een dingo te staan, is hij alleen, hij staat te likkebaarden, wat heb ik ook alweer geleerd bij aankomst, gelukkig niet nodig .... wij zitten in de bus. Wij gaan terug de Bush in en baan als groep een stuk te voet. Dit is toch wel een ervaring, te lopen in een dicht oerwoud met vele gevaren, wij voel en ons een moment, Steve Irwin, de overleden krokodillenjager. Wij leren van de rangen ook bomen kennende het bijzonder de Fraserboom die gebruikt is als damwand voor het Suez kanaal en als betimmering van het Opera House in Sydney. Het eiland kent 100 vers water meren, wij gaan zwemmen in een van deze meren, lake McKenzie met spierwitzand dat goede eigenschappen heeft voor onze huid. Het is wel bijzonder dat terwijl je in het water bent, dit water ook kunt drinken na te zijn opgedroogd zijn wij weer op huis aangegaan, dat betekent een 30 min met de bus plegen door de stand trails. Het was een vermoeiende mars fantastische dag

Gr.

Ger en sylvia

Leuk joh spannend allemaal, zeker doodop na dat lopen hahahaha

Patricia

Haha leuk hoor spannend allemaal veel plezier nog xxx

Henny & Jack

Wat een leuke verhalen over wat jullie zoal meemaken. Jullie zullen hier jaaaaren! plezier aan beleven. En anderen ook.
Die Hollanders kom je toch overal tegen. Toch ook wel bijzonder. Veel plezier nog verder en volgen jullie'. Dikke knuffels