Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Vandaag naar Rockhampton

Na aankomst met de Ferry op het vaste land River Heads, hebben wij de auto en onze koffers weer in ontvangst begon en. Wij gaan weer onder weg naar het Noorden naar Rockhampton een rit van 485 km. Deze afstand betekent hier iets anders dan bij ons door de max snelheden van 100/80 km en in plaatsen die wij passeren 60 km en soms 40 km in de nabijheid van een school en de voortdurend ophoudend door wegwerkzaamheden en het rijden op tweebaanswegen, waar je niet mag passeren. Het schiet niet op .. Ook vandaag rijden wij de gehele dag. Wij gaan weer wel door mooie en uitgestrekte gebieden. Ook vandaag hebben wij weer een alternatieve route gekomen en zijn door o.a Bundaberg gereden bekend door zijn rum. ook hebben wij nog de mooie kustplaatsen Agnes Waters en 1770 aangedaan. Alle plaatsen die wij passeren zijn kleine gemeenschappen met houten huizen en veel billboards met schreeuwende reclame, er heerst vooral serene rust. Het is of de tijd hier heeft stil gestaan. Uiteindelijk zijn wij aan het eind van de middag in Rockhampton, door de Aussies Rocky genoemd bekend als de "beef capital" van Australie met ongeveer 2.500.000 stuks vee met veilingen waarbij 1000 mensen aanwezig zijn. Voorts is Rockhampton niet aantrekkelijk voor een toerist maar een ideaal tussenstation voor de reis verder naar het noorden. Morgen baan wij naar Airlie Beach voor onze zeiltocht op een catamaran dan zijn wij noncommunicado

Gr.

Ger en sylvia

Effe uitrusten nu word al moe van het lezen hahahaha

Daniela

Leuk om te lezen dat jullie Frater Island ook zo mooi vonden! En nu gaan jullie varen...zo benieuwd hoe jullie dat gaan beleven. Veel plezier!

Henk en Marian

Hebben jullie ook het gevoel terug gekeerd te zijn in de 50-er jaren in Nederland? Alles gaat traag en weinig verstoring van het maatschappelijke leven door in\vloeden van buiten!

Tonny

Leuk al die plaatsen waar het leven nog rustig is.

Henk en Marjan

Ja, ook wij hebben inmiddels dit gevoel. Wij zien op de tv series uit de 50er jaren.De Beatles worden hier de hele dag gedraaid. Ik laat mijn haar weer groeien! Wij gingen hier met het verkeerde idee naar toe dat we AUS konden vergelijken met USA maar dat is totaal verkeerd. Je kan het beter vergelijken met Terschelling uit de tijd van Syl de strandjutter, zij leven hier echt geïsoleerd op een eiland en doen hun ding zoals zij vinden dat zij het moeten, gewoon winkels en restaurants sluiten maar ook geen bediening, de klant moet zelf actie nemen. Het is voor ons nog steeds wennen

Hallo Tonny

Ja heel leuk, doet allemaal wat dorps aan, wel wat anders dan dat hectische leven in Oisterwijk, lees ook mijn bericht aan Henk en Marian. Hoe gaat het met jou ? Geef het zijn tijd hoor ! Met mijn been gaat het goed en ook met Yvonne gaat het beter en is weer niet te stoppen, nu merk je dat je met een jonge vrouw bent getrouwd
Houdoe !