Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Whitsundays catamaran getaway1

Vandaag gaan wij aan boord voor 2 nachten/3 dagen varen. Wij gaan vanmorgen eerst nog even een flesje frisdrank halen bij de liquid drive in, een MacDonnalds voor sterken drank. Wij mogen geen flessen mee aan boord nemen dus wij gieten de inhoud over in twee waterflesjes en gaan dan naar de steiger die op korte loopafstand van ons hotel ligt. Wij ontmoeten daar onzemedepassagiers een stel uit Canada, een stel uit Duitsland en een Nederlands stel woonachtig in Engeland. Er is meteen al een goed kontakt. Wij vullen formulieren in met al onze medische gegevens en gaan dan aan boord waar wij de skipper en de gastvrouw ontmoeten. Wij krijgen onze eerste instructies hoe het aan boord toegaat en krijgen onze hut(je) toegewezen. Alles is aanwezig maar op grootte van Madurodam. Ook mag er maar beperkt water worden gebruikt voor douche etc Daarna krijgen wij te horen over de gevaren in zee van giftige vissen, wij mogen alleen in het water met een duikerspak ter bescherming De skipper is altijd in de buurt met een radio en kan daarmee een helicopter bereiken als er iets mis mocht gaan. In welk wespennest zijn wij nu weer terecht gekomen. Wij vertrekken met de motor en drinken ter kennismaking .wijpakken cola uit de vries box en een waterflesje om te mixen, plotseling staren 8 paar ogen naar onze glazen en en is het muisstil. Iedereen denkt wat gebeurt daar, de cola met water verdunnen. Wij hebben hen het duidelijk gemaakt en was meteen een signaal om van onze waterflesjes af te blijven als je water wilt drinken. Na enige tijd werd de motor stop gezet en zijn wij gaan zeilen. Alles gaat electrische er komt geen mankracht meer aan te pas. Later moesten wij weer op motorkracht omdat de golven te hoog waren om vooruit te komen. Ook op het water zijn het hier hele afstanden wij hadden 2 1/2 uur nodig om bij onze eerste ligplaats te komen waar wij voor anker gingen. Wij liggen aan een kant van een eiland, worden aan wal gebracht en gaan dan te voet naar de andere kant van de berg naar een uitgestrekt zandstrand en hier zien wij ook de oceaan met flinke golven. De tocht naar de andere kant was zwaar door natuurlijke treden van steen met opstappen van wel 50 cm. Eenmaal aan de andere kant gekomen hadden wij een prachtig uitzicht, wij waren niet alleen wel honderd voornamelijk jongeren lagen op het strand en waren in zee allen met hun pak aan. Ook wij konden gaan zwemmen, met ons duikerspak. Dit is wel wat voor Yvonne. Maar duurde niet lang want de zuigkracht van het water is erg sterk . Wordt vervolgd

Gr.

Ger en sylvia

Spannend we wachten op de rest van het verhaal kusssssss

Frans en gerry

Waterflesjes vullen met .....
Waar hebben wij dat toch ook gedaan?..?
Slim idee toch!,!

Tonny