Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Op het water

Vervolg..

Wij hebben gisterenavond goed gegeten aan boord. De bbq hangt aan het achterdek. Rob de skipper heeft heerlijke kipfilet gegrild. De gastvrouw, Victoria, had aardappelen uit de oven, maïskolven en heerlijke salade met perziken gemaakt. Wij hebben allen vannacht goed geslapen op het geluid van een motor om onze airco te laten draaien en op de deining van de golven. Vanmorgen hebben wij om 07.30 uur weer met z'n allen lekker ontbeten en vers gebakken broodjes gegeten. Daarna hebben wij het anker gelicht en hebben koers gezet naar een volgend eiland waar wij onze eerste tewaterlating zouden meemaken. Wij kregen allen ons beschermingspak, zwemvliezen, duikbril en snorkel uitgedeeld. Mijn probleem begon met het pak want mijn buik ging er niet in en dus de ritssluiting niet dicht, uiteindelijk een pak met de juiste maat gevonden, het tweede probleem was de duikbril, deze moet als het goed is vastzuigen op je gezicht maar omdat ik een snor heb werkte dit niet, geen nood , vaseline (Syl !) zou uitkomst brengen. Uiteindelijk werden wij te watergelaten en gingen wijk onde begeleiding van de skipper en de gastvrouw snorkelen om de natuur wonderen onderwater te bezien. Ondanks de vaseline kreeg ik toch problemen en liep mijn duikbril steeds vol en heb ik aangegeven te stoppen. De skipper liet mij weten dat ik mij naar het strand moest laten drijven waar hij mij met de dinky op zou halen. Het koraal groeit hier zo hoog dat zwemmen niet mogelijk is. Juist voor het strand schuurde ik over het koraal, dat nog geen 10 cm onder het wateroppervlakte groeit en haalde mijn beschermingspak open. Ik ben daarbij niet zelf gewond geraakt. Wij hebben vele mooie vissen gezien en het koraal had ook vele mooie kleuren. Na dat allen aan boord zijn geklommen zijn wij weer gaan zeilen. Tussen de middag weer heerlijk gegeten, waaronder toastjes met Franse kaas. Na het zeilen met zo nu en dan de hulp van de motor Zijn wij tegen de avond weer voor anker gegaan en hebben ons te goed gedaan aan een kostelijk avondmaal. Ook aan boord gaan de kippen vroeg op stok. Morgen de laatste dag . wordt vervolgd


Reacties

Reacties

Tonny

Pak vergoed?

Patricia

Haha die vaseline blijft ons heel ons leven achtervolgen haha bedankt he cees met een c ik heb alles gelezen tot 1 maart geweldig allemaal xxx

Ger en sylvia

Wat een gedoe he met een pak en zo'n bril vind ik ook niks

Hans

Hallo Tonny
Schade wordt door de verz mij vergoed.
Wij rijden vandaag door een bosrijk gebied, zo mooi, dat wij ons even op de scheibaan waanden, met de regen erbij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!