Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

De laatste dag op het water

Vervolg

Vanmorgen wederom van een heerlijk ontbijt genoten. Wij gaan voor de tweede keer snorkelen, Hans en de Canadees, die niet kan zwemmen, blijven aan boord. Yvonne blijft niet lang in het water, zij vindt de stroming te sterk en dus te vermoeiend, ook is het water troebel zodat er weinig zicht is. Als iedereen weer aan boord is, gooit de skipper overgebleven wraps overboord en wij zien vele grote mooie vissen daar op afkomen. Wij verplaatsen ons weer een stukje naar een plaats waar de jongelui zich kunnen uitleven met duiken en capriolen maken vanaf het dek van de boot. Yvonne heeft hiervan mooie foto's gemaakt en naar hen toegestuurd. Na dit festijn zijn wij weer richting de haven in Airlie Beach gevaren een tocht van zo'n 2 1/2 uur .onderweg hebben wij grote schildpadden en dolfijnen gezien. Na aankomst in de haven hebben wij afscheid van elkaar genomen en zijn wij weer naar ons hotel, Airlie Beach Hotel teruggegaan, dat op een korte loopafstand ligt. Wij hadden eerder een Chinees restaurant ontdekt niet ver van ons hotel. Yvonne had wel trek in een Chineesje, dus vooruit, maar ook deze Chinees had zijn deuren gesloten toen maar Hamburgers en spring rolls gegeten. Wij maakten ooknog een botsing van twee culturen mee, het is hier doen gebruikelijk dat de klant zelf aan de bar zijn bestelling opgeeft en betaalt en dan kan het gebeuren dat je de in rij met anderen op jouw beurt moet wachten. Er komt een Amerikaans echtpaar naast ons zitten, die zojuist met een cruiseschip zijn aangekomen en hij maakt met veel geluid duidelijk dat voor dit systeem het leven te kort is en vertrekt met veel lawaai. Morgen gaan wij naar onze nieuwe bestemming Magnetic Island in het Great Barrier Reef.

ingrid

Dat was vast weer erg indrukwekkend de trip op het water! Maar ja het volgende avontuur en mooie plek het Great Barrier Reef staat te wachten, heel vervelend lijkt mij hihi !!! groetjes uit een koud en regenachtig rotterdam!

Ger en sylvia

Wel leuk op zo'n boot als je met leuke mensen zit toch gezellie