Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Naar Magnetic Island

Vandaag gaan wij van Airlie Beach naar Townville voor de overtocht met de Ferry naar Magenic Island, the Great barrier Reef. Wij hebben de laatste weken mooi weer gehad met een temperatuur van gemiddeld 35+ Gr Ook vandaag is het weer mooi. De afstand vandaag is 282 km die in 3 uur zou moeten kunnen worden afgelegd. Maar met de ons, inmiddels, bekende wegwerkzaamheden schatten wij dat in op een 5 uur. Ook dit is weer een mooie rit met verschillende landschappen. Wij gaan door het sugar cane gebied en mango fruit gebied. Wij gunnen onszelf zo nu en dan een onderbreking, de restplaces zijn goed verzorgd. Bij aankomst in Townville melden wij ons bij de Ferry terminal en parkeren onze auto op de Ferry parking. Deze Ferry neemt alleen passagiers mee. Dit wisten wij vooraf. Er zijn 19 afvaarten per dag tussen het vasteland en het eiland. Met onze overtocht gaan veel passagiers aan boord, o.a schoolkinderen die wonen op het eiland en gaan op het vasteland naar school en weer vele reizende jongelui. Wij zien meisjes van begin 20 jaar, die alleen reizen en hun hele bezit op hun rug meedragen. DE tocht duurt 20 minuten. De aanlegsteiger op het eiland ligt voor de deur van ons hotel. Er zijn veel zaken gesloten. S avonds in het restaurant zijn wij in eerste instantie de enigen, waarna een tweede stel er bij komt zitten het blijken Nederlanders uit Oosterhout te zijn. Waarna er nog een stel binnen komt, ook Nederlanders uit Haaksbergen. Het is een gezellige avond geworden en het restaurant sloot dit keer iets laterdan gewoonlijk. Morgen gaan wij het eiland verkennen

Gr.

Ger en sylvia

Je heb ze zeker lekker bezig gehouden dat personeel hahahaha