Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Het eiland

Nadat wij hebben genoten van een heerlijk ontbijt huren wij een auto om op het eiland rond te kijken. De afstanden hierzijnhet niet, de langste afstand vanaf ons hotel in Nelly Bay is 8 km naar het noord oosten en naar het westen kan je alleen met een 4WD via stand tracks. Het is vandaag warm met een temperatuur van 40+ Gr . Wij komen door woongebieden die totaal uitgestorven zijn, wij rijden hier vaak als enigen. Als wij naar de natuurgebieden rijden wordt het weer drukker. Wij proberen vandaag koala's te ontmoeten. Wij hebben heel wat afgezwoegd in de hitte maar geen koala gezien. Vakantie gangers gevraagd of zij een koala hebben gezien en krijgen dan als antwoord, ja een of twee, nier ver hiervandaan zo'n 300 meter, na 300 meter te hebben gelopen weer eens gevraagd en kregen dan als antwoord, ja een of twee, niet ver hier vandaan zo'n paar honderd meter hier vandaan. Wij hebben toen de pijp maar aan maarten gegeven, als wij geen koala's meer tegen komen gaan wij wel een dagje naar Blijdorp. Wij hebben wel weer van de prachtige uitzichten genoten. Wij zitten hier vrij hoog tot 497 meters. Onderweg nog wat te eten gekocht in een winkel, zoals de eerste AH winkel er moet hebben uitgezien. Bij binnenkomst rinkelt een deurbel met het geluid van brandalarm. Alleen de prijzen zijn hier meer dan eigentijds. Zoals eerder gezegd de tijd is hier in de jaren 50 stil blijven staan. Wij besluiten naar het hotel terug te gaan en in en aan het zwembad te genieten. Ook kan Yvonne zich weer bezig houden met de foto's op de blog te zetten. Dit is vanuit Australie een groot probleem een foto duurt meer dan 15 minuten of soms langer en soms verbreekt de verbinding en kan zij weer opnieuw beginnen. Maar zij blijft enthousiast volhouden. Misschien gaat het beter als wij in Nederland zijn. Vanavond was het gezellig druk inhet restaurant en hebben wij van een semafood toren verschillende soorten visgelegenheid en dan gaat om 21.00 uur het licht weer uit. Morgen ochtend gaan wij weer met de Ferry naar het vasteland, wij kunnen onze koffers zo vanuit het hotel het schip oprollen, en gaan wij weer verder naar het noorden, naar Mission Beach 235 km. G'day

Theo en Bettie

Jongelui, mooie verhalen en we leven mee. Kleine tip: Blijdorp heeft geen koala's, dus nog even verder zoeken.

Patricia

En het is koud hoor nu in blijdorp haha veel plezier nog

Ger en sylvia

Leuk hoor allemaal wat een tochten zijn jullie al versleten, maar vroeg naar bed is

Ger en sylvia

Is wel goed voor je

Tonny

Het blijft leuk

Daniela

Hoe is het toch mogelijk dat jullie geen koala's hebben gezien!??!!Dat vind ik echt heel jammer! De catamaran was wel heel bijzonder...en nog dolfijnen gezien, leuk zeg!