Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Op weg naar Mission Beach

Vandaag op weg naar Mission Beach, een rit van 235 km. De regen komt deze morgen met bakken uit de hemel vallen. Zo'n bui waarbij de regen weer 10 cm opspringt. Wij hebben uiteraard eerst weer voortreffelijk ontbeten, waarna wij de huurauto hebben afgetankt en de autosleutels hebben ingeleverd. Bij het aan boord gaan van de Ferry was het gelukkig even droog. De overtocht was rustig en wij hadden onze auto weer vlot uit de parking. wij hebben eerst nog even in Townsville rondgekeken, maar was een stuk minder gezellig door de regen dan bij onze heenreis. Wij vervolgen onze reis op de Bruce Highway, een tweebaansweg die wij al vanaf Brisbane berijden. Het landschap is hier weer mooi, anders dan voorheen en vooral groen.Wij komen weer langs enorme suikerriet plantages, wat een uitgestrektheid, en langs bananenplantages. Het houdt op met hard regenen en het worden stortbuien met bakken uit de hemel, het relaxrijden verandert, het wordt nu serieus, de regen kan niet wegvloeien van de weg dus blijft liggen met aqua planning gevaar, ook het zicht is minimaal. Het vreemde is die AUssies blijven de voorgeschreven snelheid van 100 km rijden, vooral met het tegemoetkomende verkeer en met name de truckers is het wel even inspannend rijden. Wij rijden nu in een regenwoud gebied en na verloop van tijd zijn wij daar wel doorheen. Wij hebben onderweg ook nog van een lunch genoten op een rest area, die op borden aangeven dat er koffie wordt verkocht, met de mededeling "when open" wij kunnen zeggen dat er niet een open is. Na een droge lunch, onder overkapping, die uiteindelijk toch ook ging doorlekken hebben wij onze reis vervolgd. Ons hotel ligt in een "wild life area" en wij worden al bij het benaderen van het gebied, gewaarschuwd rekening te houden met het "wild life" o.a. met caussawarries, dit zijn emu's ( even googelen !) die speciaal worden beschermd. Het zijn vogels die plm 2 meter kunnen worden, 70 km per uur kunnen lopen en een metalen hekwerk met hun poten kunnen omtrappen en daar moeten wij dus rekening mee houden. Het is de omgekeerde wereld. Ons Hotel ligt geweldig aan de oceaan, wij hebben een kamer met uitzicht daar op en er zijn geweldige ontspannings faciliteiten, maar .......het regent. Wij hebben bij aankomst wel een prachtige brochure met mooie zonnige foto's ontvangen, daar doen wij het dan maar mee. Morgen naar onze laatste bestemming in AUS, Cairns. G'day mates

Ger en sylvia

Ook jammer maar een nacht met dat mooie uitzicht maar ja

Tonny

Die regen is wel jammer

Henk en Marian

Wat kun je anders dan regen verwachten in een gebied met een REGEN-woud. Kun je die Emu geen zadel op z'n rug gooien en dan even stevig in galop? Overigens wel een prachtige foto van zo'n vogel. Ik had eerder een soort kalkoen verwacht. Maar ja ik ben ook een amateur ornitholoog.
Nog veel plezier en mooie beelden.\
Henk wen marian