Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Op weg naar Palm Cove (Cairns)

Onze laatste bestemming ligt slechts 197 km verwijderd van Mission Beach en wij besluiten een alternatieve route te nemen. Ook vanochtend regent het behoorlijk, wij hebben ontbeten met het paar uit Oosterhout die wij al op het Magenetic Island hadden ontmoet. Wij rijden eerst weer door de wild life beschermde gebieden en komen dan in uitgestrekte gebieden met rietsuiker teelt, wij rijden op de canecutter way, letterlijk tussen het suikerriet, eindeloze velden, het is inmiddels opgehouden met regenen en het wordt weer goed warm, na de rietsuiker komen wij door gebieden met bananenplantages, advocado velden, mango bomen, aardbeien, de omgeving verandert konstant. Wij rijden door meerdere kleine nederzettingen. Iedere nederzetting heeft een baptistenkerk, zoals bij ons een moskee. Wij gaan richting het regenwoud dat op grote hoogte ligt. Een prachtig gebied met mooie vergezichten onderweg. Wij komen borden tegen die waarschuwen tegen tree Kangaroos ?? die vallen zeker uit de bomen. Wij doen de nederzetting Yungaburra aan, een paar huizen en ja, een baptistenkerk. Wij stappen hier uit de auto om te voet het een en ander te bekijken, wij waren onvoorzichtig, wij hadden slechts een honderd meter gelopen toen uit het niets een bak water neerkwam, wij vluchtten naar het info centrum, een soort VVV kantoortje, nou die waren blij met ons, konden zij eindelijk met iemand van buitenaf praten, het bleef maar plenzen en wij wilden verder. Wij kregen van een medewerkster een paraplu mee, die behoefden wij niet terug te brengen, maar konden wij overal afgeven. Iedereen kende blijkbaar de paraplu van mevr x. Wij trekken de 'natte' schoenen aan. En gaan richting de auto, daar komen wij voorbij een retrocafe, ja ook in Australie, maar retro betekent hier dat je in 1777 belandt. Wij zetten ons ieder in een onmens grote stoel en staarden door de opengeslagen ramen naar de aanhoudend stromende regen en bestellen een tosti en koffie, cappuccino . De tosti is een flinke boterham en een dikke plak beenham met tomaten een een dun plakje kaas, zowel de tosti als de koffie waren zeer smakelijk. Terwijl wij naar buiten naar de regen staar dwalen mijn gedachten af naar vakantie in Nederland, op de camping in de tent met uiteraard regen, in de tent staren naar de regen en uitgerekend dan moet je naar het toilet met een half afgerolde rol wc papier. Mijn gedachten verdwijnen weer en ik staar nog steeds door de open geslagen ramen naar de neerstromende regen en denk, wat het is het hier toch heerlijk, ........zonder die rol wc papier. Wij zetten onze reis voort en het wordt steeds beter weer met alleen maar zon. Wij naderen de kust en komen dantot de ontdekking hoe hoog wij zitten. Wij blijven, in onze beleving, uren rondjes naar beneden draaien, zoals vroeger in Oostenrijk. Uiteindelijk zijn wij beneden en rijden wij naar ons hotel. Ook dit is weer een prachtig hotel op een goede locatie

Gr

Ger en sylvia

Geweldige foto's dat wordt een groot boek om te maken wel leuk