Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Palm Cove, Cairns

Gisteren namiddag met stralend mooi weer aangekomen en wij verheugden ons al op een stralende ochtend, lekker buiten ontbijten en daarna van het zwembad genieten, neen dus, toen wij opstonden kwam het met bakken naar beneden. Het klaarde later opde dag weer op en dan wordt het weer warm. Het hotel is geweldig een mini kopie van het bekende Raffles hotel in Singapore, geheel in het wit en heel fraai. Het hotel was vroeger een buitenhuis van een brigadier uit het leger, later minister. Het huis had vele kamers om kennissen van zijn stand te kunnen uitnodigen. Het hotel heeft een brigadier bar, waar de hotelgasten zelf een drankje kunnen inschenken en dit op een stukje papier kunnen aantekenen, alles op goed vertrouwen. Het groen in en om het hotel is geweldig mooi aangelegd. Iedere dag is er een brigadier uurtje in de brigadier bar, waar de hotelmanager de gasten een punch en een hapje aanbiedt dit ter verbroedering van de gasten. Dit gebeurt tussen 5 en 6 uur en dan worden de kaarsen aangestoken in de gang die de gasten leidt naar de bar en het zwembad. Dezen blijven de gehele avond branden, heel romantisch, als s avonds ook nog het blauwe licht van het zwembad aanging kregen wij een een beeld als in een sprookje. Yvonne heeft daar nog een foto van gemaakt. Ons hotel staat aan de boulevard en wij kijken vanuit het hotel zo de zee op. Verder zijn op deze boulevard andere hotels en kleurrijke gebouwen van winkels en restaurants. S avonds hebben wij Japans gegeten en tot onze verrassing kwam ook het stel uit Oosterhout daar eten.

06 maart 2017

Vandaag was het stralend mooi weer en zijn wij Cairns gaan verkennen, deze stad heeft een enorm lange boulevard, zoals eerder gezegd niet zoals wij een boulevard kennen, weinig gezelligheid. Wij hebben afscheid van capt Cook genomen, ook daarvan heeft Yvonne een foto gemaakt. Hebben bij terugkomst in het hotel nog heerlijk gebruik gemaakt van het zwembad en nog een praatje gemaakt met de de receptionist, als ik het vermoeden heb dat iemand geen Australiër is vraag ik altijd hoe hij/zij hier terecht is gekomen dat geeft de meest kleurrijke verhalen. Onze receptionist komt uit Roemenië, wilde emigreren naar Australie, voor werk en verblijfsvergunning eist de Australische autoriteit diploma's. Onze vriend heeft ingenieurs diploma in Maastricht Nederland gehaald, kreeg toestemming om in Australie te wonen en te werken maar de bedrijven nemen hem niet aan (Roemeen ?) dus is hij nu conciërge in een Accor hotel

Gr

Ger en sylvia

Wij zijn altijd te lief geweest en zo is de ellende begonnen in Nederland, en als al onze andere vrienden dadelijk op een partij gaan stemmen, zijn wij nergens meer zo ontstaan burgeroorlogen gelukkig maken wij dat denk ik niet meer mee. En dan worden we bestuurd door mensen die geen echte Nederlanders zijn. Zag vd week op tv dat als je geen Canadees ben en je heb langer als 6 mnd gevangenisstraf gehad je het land uit moet ook al woon je er al 10 jaar geweldig toch.

Tonny

Ja rare wetten. Dan woon je 10 jaar in het land en mag je weer gaan.