Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Weg uit Australie op Nieuw Zeeland

Vandaag vliegen wij vanaf Cairns via Brisbane naar Aucland. De eerste vlucht duur 2 uur en de tweede vlucht 4 uur. Wij konden in Cairns onze koffers doorborken, zodat wij er daar geen omkijken meer naar hadden en kregen al een Instapkaart voor de vlucht vanaf Brisbane, alles geweldig op een zeer gemoedelijke manier geregeld De vlucht naar Brisbane verliep geruisloos maar in de nabijheid van Brisbane kregen wij met wat onrustig weer te maken en werden wij flink door elkaar geschud. Op de luchthaven van Brisbane kom je aan op de Domestic terminal en word je via een busverbinding naar de International terminal gebracht, alles heel gemoedelijk. Daar hebben innig afscheid kunnen nemen van de emoe, het is uiteindelijk toch nog iets geworden tussen ons. Wij hebben ons laten fotograferen. Op de vlucht naar Auckland zat ook het nationaal voetbal team van de Salomonseilanden. De vlucht is goed verlopen en wij zijn om plm 22.30 uur plaatselijke tijd geland. het verschil met Nederland is 12 uur !!! In Auckland regent het, dit keer moeiteloos door de douane en een taxi naar het hotel genomen, een rit van plm 45 min. Bij het hotel aangekomen worden wij verrast, precies voor het hotel zijn werkzaamheden voor de aanleg van de metro, wij voelen ons meteen "thuis" De taxi kan niet voor deur stoppen want dat is met hekken afgesloten. Na te zijn doorgereden zijn wij verder op uitgestapt en met de koffers teruggelopen. Voor de deur van het hotel aangekomen, blijkt de deur niet open te gaan, ook zien wij een lege lobby en balie door de glazen deur. Toen proesten wij het spontaan uit van het lachen. Wij hebben op de deur geklopt en verdomd er kwam iemand van achteren. Wij werden wel verwacht. De NZ reisorganisatie had reeds een envelop met onze reisschema's, NZ handy atlas en nog een boekje met interressante gegevens laten bezorgen. Ook werd ons tips voor bezienswaardigheden voor de dag van aankomst gegeven, lieve mensen met een aankomst van 00.20 uur gaat dit ' m niet worden. Wij hebben een prachtige kamer met een uniek uitzicht op een bouwput, waarvan wij als het weer het toelaat, weinig zullen genieten. Het hotel ligt precies in het centrum van alle bezienswaardigheden en uitgaansleven.

Gr

Tonny

Nu bouwput en dan waarderen jullie het volgende hotel weer.