Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Tamaki Makaurau(Auckland)

Kia ora (hallo) mates

Op de eerste plaats Yvonne heeft weer een nieuw, tijdelijk, Nieuw Zeeland telefoonnummer +64 21 1030590

Alles is Bananas (goed) hier. Wij zijn vanmorgen wakker geworden met een zonnestraal en de boormachine voor de deur. Vandaag gaan wij Auckland verder verkennen. Tegenover ons hotel staat een gebouw met de naam Food Alley, daarin bevinden zich, op twee etages, alleen maar kleine snackbars met Aziatisch eten. Elk land is hier met zijn typische maaltijden aanwezig .Je kan jouw bordje leeg eten aan de tafels die in het midden staan. Het blijft ons opvallen dat net zoals in Australie alles schoon en opgeruimd is. Een ieder gooit zijn afval, al is het een papiertje, in de afvalbak, die ook op straat veelvuldig aanwezig zijn. Hoewel Auckland, en vooral het centrum waar wij zitten, veel drukker is dan het gebied in Australie waar wij vandaan komen loopt ook hier alles geordend en rustig. De bevolking van NZ bestaat voor 15% uit Maori's, waarvan de grootste gemeenschap in Auckland woont. De cultuur van de NZ landers is nog sterk verbonden met de Maori's, die een eigen taal spreken, anders dan in Australie, waar de Aboriginals een geschiedenis zijn. In Auckland leven mensen met verschillende culturen en godsdiensten, zoals sikhs uit India en Moslims uit ?, ook anders dan in Australie en zij bepalen niet het beeld in de straat zoals bij ons. Vandaag hebben wij, uiteraard, na een heerlijk ontbijt de Sky Tower beklommen met een eerste stop op 186 meter hoogte, vanwaar je werkelijk een prachtig uitzicht hebt over de stad Auckland. Op deze hoogte hebben wij ons ook laten verleiden tot het lopen op een glazen vloer met een stadsgezicht 186 meter onder je. Daarna zijn wij nog enige meters hoger geklommen tot 220 meter hoogte. Wij hebben enige tijd op deze Sky tower doorgebracht waarna wij, zoals doen gebruikelijk bij ons, een hop on hop off bus hebben genomen. De bus stond al klaar, mensen stonden al in de rij, maar de chauffeur was in geen velden of wegen te bekennen, een medewerker van de onderneming liet ons toen maar vast instappen in afwachting van de chauffeur, toen hij eindelijk achter het stuur zat en de deur dicht wilde doen ging de deur niet meer dicht. Om een lang verhaal kort te maken wij hebben uiteindelijk onze toer gemaakt. Dit is onze laatste dag in Auckland, wij hebben in ons mooie appartement moderne wasmachine en droger en Yvonne heeft daar goedgebruik van gemaakt, Yvonne trok de kleren van mijn lichaam, zodat wij als wij morgen onze nomaden leven weer gaan leiden deze met frisruikende kleren kunnen beginnen. Vanavond nog een keer eten in een gezellige omgeving

Tata (tot ziens)

Ger en sylvia

Gezellie

ingrid

Grappig je krijgt hier ook steeds meer van die food factory's, en ook hier is het een samenkomst van heel veel mensen die dan allemaal iets anders op hun bordje hebben en dat ziet er ook erg gezellig uit!
Wellicht komt dit uit NZ.
Fijn dat jullie weer alles schoon hebben voor het volgende avontuur!
Have fun!

Tonny

Ook in dit land de taal weer machtig. Het blijven leuke verhalen.
Tata

Patricia

Jullie ruiken weer heerlijk haha xx

Daniela

Gelukkig hebben jullie, ondanks de regen, toch een goed beeld kunnen krijgen van Auckland. Spannend dat jullie zo hoog zijn gegaan!