Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Godzone (nieuw zeelan)

Kia Ora

Vanmorgen hebben wij een auto voor de reis op het " Noordereiland" opgehaald enzijn wij vertrokken naar onze volgende bestemming t.w. Paihia the Bay of islands om daar morgen twee excursies te ondernemen, op het land en op het water met de Maori's. De afstand tussen Auckland en Paihia is slechts 297 km maar de autorit duurt 5 uur. Wij hebben, tot onze spijt, jullie over deze reis niets te vertellen want wij hebben 5 uur lang in de stromende regen gereden en konden alleen de auto voor ons zien. Dat was "bugger" (shit) Dat het hier een enorm mooi gebied is weten wij door de mooie zonnige plaatjes in de brochures. Het (zeer) slechte weer blijft aanhouden en een van de twee excursies voor morgen is al geannuleerd. De tweede excursie staat op losse schroeven. Het plaatsje Paihia is een zeer gezellig aandoend toeristen dorpje maar met dit weer erg mistroostig. Wij verblijven hier twee nachten waarna wij weer 5 uur richting Aucklandrijden voor een nieuw avontuur

Ta Ta

Henk en Marian

Wordt het niet eens tijd die Maori's te vragen een regendans te doen om de wolken te laten verdwijnen.
Het is ons inziens niet normaal wat jullie meemaken, of hebben de bewoners daar in dit jaargetijde vaker last van. Wij hebben eerder de indruk dat klimaat verandering jullie in de toekomst zeer zal aanspreken, want het raakt jullie wel heel frequent en heel direct.
Desondanks houd de goede moed er in, want in Nederland was je qua weer niets beters overkomen.
Groet
Henk en Marian

Hans

Beste Henk en Marian
Wij hebben vandaag een leuk gesprek gehad met een receptioniste van het hotel, zij heeft Nederlandse ouders die na WO2 naar NZ emigreerden. Zij vertelde ons o.a dat dit extreme weer, zover haar bekend, niet eerder is voorgekomen. De weerkaarten op de tv laten regen zien in het grootste deel van AUS en geheel NZ, van noord tot zuid. Onze ontmoeting met de Maori's is geannuleerd vanwege de slechte weersomstandigheden dus hen hebben wij niet kunnen spreken. NZ Is een prachtig mooi land maar alleen met een zonnetje kan je ook de kleurverschillen goed zien. Nou ja, het zal toch wel een keer stoppen met regenen. Verder alles goed hier, hoop ook bij jullie. Groetjes, H&Y

Tonny

Jammer van de regen. Maar kunnen jullie toch wel genieten van het land?