Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Bay of Islans cruise

Haere mati (welkom)

De dag in alle rust begonnen vanwege het uitvallen van de eerste excursie. De cruise zou vanmiddag gewoon door kunnen gaan. Vanmiddag hebben wij ons bij de vertrekpier gemeld en zijn wij aan boord gegaan in de stromende regen. Eenmaal binnen kregen wij te horen dat slechts de helft van de cruise kon doorgaan, Het gedeelte binnengaats, waar wij ook de meeste kans zouden hebben om dolfijnen en orka's te kunnen zien . buitengaats kon vanwege de slechte weersomstandigheden niet doorgaan. Wij kregen de keuze om uit te stappen en ons geld terug te krijgen of voor de halve Cruise te gaan. Wij hebben voor het laatste gekozen omdat wij hier nu toch zijn. Wij hebben eerst in een soort duikboot omstandigheid gezeten. Wij zaten zowel onder als boven het water en als wij boven water waren herkenden wij dit niet vanwege de harde regen. Door de ramen zagen wij niets. Voor ons zat een dame die een moedervlek had waaruit 3 grote witte haren staken, Yvonne kon het niet laten dan alleen maar daar naar te kijken. Na ongeveer 1 1/2 uur varen stopte het met regenen en konden wij door de ramen onze omgeving zien, wel, grijs en grauw. Toen, een godswonder, brak een zonnestraal door, onze omgeving was plotseling in kleur. Wij waren in extase, alsof wij voor het eerst met schoolreisje gingen (maar werden niet schor, Tonny !) het was werkelijk schitterend., zoveel verschillende kleuren groen. Wij zijn naar het buitendek gerend en bleven maar fotograferen, foto's met de zon erop. De Bay kent 144 eilanden, waarvan enkele prive zijn. Wij hebben in de Otehei Bay van het eiland urupukapuka aangelegd en een hapje gegeten en een slokje gedronken. Het oorspronkelijke programme was bbq. Daarna zijn wij weer naar de haven teruggevaren en en bemerkten wij dat de zon erg lokaal had geschenen, onze terugreis was dezelfde als onze heenreis. Trouwens wij hebben geen vis gezien, nog geen boerelulletje. Bij aankomst hebben wij van de rederij een tegoed bon gekregen om deze reis incl buitengaats nog een keer te doen, deze tegoed bon is levenslang geldig, dus de volgende keer ......

Cheers

Ger en sylvia

He jammer nou he van dat weer hoop dat het voor de rest een beetje opknapt

Patricia

Zonde van het weer en yvon neem voor de volgende trip een pincet mee dan heb je wat te doen als je nog een moedervlek tegen komt haha xx

Marlous

Hebben jullie zo'n pech met het weer daar? Wat een mooie trip maken jullie zeg. Wil ook graag weer terug. Hopelijk zijn de vooruitzichten beter, je gaat nog zoveel moois zien daar. gr Marlous

Hans & Yvonne

Beste Marloes
Ja, dat het weer in zo'n korte tijd kan omslaan. Het is een mooi land maar met een zonnetje er bij is het zeker een prachtig land. Groet H&Y

Tonny

Is het regenseizoen ofzo? Of gewoon een Hollandse zomer zonder schorre stem?

Daniela

Wat een groot geluk dat jullie toch zijn meegegaan op de boot en dat de zon zich toch even liet zien en jullie een ander uitzicht hadden dan alleen heksenharen en regen!