Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Terug naar Auckland

Vandaag gaan wij weer terug naar Auckland. Het stortregent. Eerst ontbijten, dan inpakken, Uitchecken en weg ..nee dus, eerst Yvonne koffie drinken. Tijdens de koffieleut hebben wij een gezellig gesprek met een hotel receptioniste die NL ouders heeft en Nl verstond maar niet sprak. Haar ouders zijn na de oorlog vanuit Den Haag en Hillegom naar NZ geëmigreerd. Wij natuurlijk vragen of dit weer normaal is tijdens dit jaargetijde, zij heeft zover zij kan herinneren dit nog niet eerder meegemaakt en zij is toch zeker wel in de vijftig. Ook in Australie is het slecht weer en vooral in de gebieden waar wij zo' n extreem hoge temperatuur hebben meegemaakt is het bizar met overstromingen. Na dit gezellige weerpraatje en als het kopje met koffie leeg is vertrekken wij dan. Het valt ons meteen op dat het op de weg stiller is dan op de heenweg, het is zondag en door het slechte weer blijven veel mensen thuis. Onze reis gaat voorspoedig, er zijn geen "Road works" en het houdt zelfs op met regenen en de zon breekt zo nu en dan door zodat wij nu wel van de omgeving kunnen genieten, dat wat wij op de heenweg niet konden. Wij maken nog een enkele stops om van een vergezicht te kunnen genieten. Uiteindelijk komen wij na 3 1/2 uur rijden (heenweg 5 uur) op onze plaats van bestemming aan. Het is een buitenwijk van Auckland, ver van het centrum verwijderd, uitgekozen om de volgende dag direkt op de Motorway te kunnen komen. Het is een knus hotel en wij hebben een zeer ruime kamer. 'S avonds hebben wij, zeer smakelijk, bij een THAI's restaurant gegeten. Voor de rest was er niet veel te beleven

Morgen gaan wij naar Pauanui in Coromandel Penincula

Cheers