Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Op weg naar Pauanui Coromandel Peninsula

Vanmorgen vanuit Auckland, in druilerig regen, naar Pauanui vertrokken. Eerst nog een stop maken bij Countdown een 24/7 geopend supermarket om nog wat voor onderweg te kopen. Wij zaten zoals gepland direct op de Motorway .het duurt enige tijd voordat je uit de omgeving van Auckland bent, waarna je door een geweldig mooi en afwisselend gebied rijdt waarvan laatste gedeelte door de bergen, met alleen maar bochten in de weg, wij stijgen heel hoog en dalen uiteraard heel laag. Alle bergen zijn begroeid met, wonderlijk naast elkaar, dennenbomen, varens als palmbomen, pampas gras (pluimen) en yuccaplanten, zoals die bij ons alleen binnen kunnen groeien. Zeker het laatste gedeelte van onze reis iis bijzonder mooi, de kleurverschillen met zonlicht. Pauanui blijkt een toevluchtsoord te zijn voor de welgestelden Aucklanders. Het is een heel verzorgd uitziend dorp aan het water. Schitterende huizen,goed aangelegde wegen en goed verzorgde groenvoorziening. Wij zitten in een motor Lodge, een soort bungalow park met alle faciliteiten. Wij doen wat boodschappen bij de lokale supermarket en worden verrast met de vraag vaneen medewerkster, uit welk deel van NL wij komen ? Zij had het hoesje van onze ABN bankpasje opgemerkt . Deze juffrouw had namelijk in Tilburg gestudeerd. Korte tijd later hebben wij in een nabij gelegen restaurant een hapje gegeten en wat denk je, aan de tafel naast ons wordt NL's gesproken, de ouders bezoeken hun dochter die hier met haar NZ vriendje verblijft. Zo kom je nog wel eens een NL'er tegen

Cheers

Ger en sylvia

Leuk zo af en toe een Nederlander te ontmoeten, en je gelijk veel gespreksstof hebt. Hier nu dinsdagochtend en het is al 12 Gr om 9 uur zonnetje schijnt lekker hoor de nachten zijn nog fris, zodat het later op de dag pas lekker wordt dikke kusssssss van ons

Theo en Bettie

Hoi jong en lui,zie in het laatste verslag het woord zonlicht. Hoop dat deze nu een poosje blijft.mocht je trouwens de familie van Maurik tegen komen doe ze de groeten.zij maken nl.rondreis door NZ.liefs en nog veel reisplezier

Patricia

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter xxxx