Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Pauanui

Vanmorgen met de zon en lichte bewolking ontwaakt. Hebben heerlijk, buiten, ontbeten en gaan de omgeving verkennen van de plaats waar wij verblijven, Pauanui. De plaats Pauanui is bijzonder, alles is clean, geen snoep papiertje op de grond, geen grassprietje verkeerd. Alle wegen goed onderhouden, de doorgaande wegen zijn zwart gekleurd, de wegen tussen de woningen zijn rood gekleurd en de fietspaden zijn groen gekleurd.het geeft het gevoel dat hier fietsexamens worden afgenomen. Verder veel afvalbakken, openbare toiletten die allen schoon zijn en bij de restplaatsen electrische bbq's waar een ieder gebruik van kan maken. Trouwens in de tuinen van deze exclusieve bungalo's staan ook gigantisch grote bbq's als complete keukens.

Pauanui is een zustergemeenschapvan Tairua. De plaatsen worden gescheiden door een natuurlijke open verbinding met de oceaan en worden verbonden met een pont die tot eind maart 1 x per uur naar de andere kant vaart. Dus wij even naar de andere kant, je raadt het al, vlak voordat wij aankwamen is de pont uit de vaart genomen omdat er werkzaamheden aan een steiger zijn. Het alternatief is per auto 25 km (2x) om het water heen rijden. Tairua is een plaatsje zoals wij die al eerder hebben gezien. Het is net of je in een decor voor de opname van een cowboy film loopt. Als "stranger" nog wat rond gelopen en toen naar Hot Water Beach gereden. Daar op een gedeelte van het strand komt heet water naar boven en brandt werkelijk aan de voeten als je daar overheen loopt. Hier kan je een schepje huren om een kuil te graven en het is gebruikelijk dat men dan een kuil graaft en in het warme water gaat liggen. Een vreemd gezicht all die volwassen mensen een kuil te zien graven om er daarna in te gaan liggen. Een Eldorado voor onze oosterburen. Heinz is hier ook geweest (Ton Doeven !) er stond geschreven " diese Koil ist privat". Wij weten dat Heinz ook een kuil op het strand van Zandvoort bezit. Na wat omwegen zijn wij weer op "huis" aangegaan en hebben van een overheerlijke spaghetti maaltijd genoten, waarna onze lampjes uit zijn gegaan. Vakantie is een bijzonder vermoeiende bezigheid

Cheers

FRans en Gerry

Het is toch bijzonder leuk ,jullie verslagen te lezen en genieten er van.
Oh ja even dit: steel geen honingbijen! Ja de honing wordt duur betaald!
Weten jullie ervan? Het was hier op het nieuws.
Verder nog goede reizen in het NZse, groet en xxxxx

Patricia

He he ben blij voor jullie dat het zonnetje eindelijk schijnt ik lees alles hoor reageer niet altijd have fun xxx

Ger en sylvia

Leuk joh al die avonturen wie een kuil graaft voor een ander ?????

TON

FISH
Ik moet even bijkomen van die pijnlijke herinnering het heeft diepe kuilen achter gelaten
Jullie trip is fantastisch alleen ik wordt triest van het weer daar
Heb je eigenlijk (veel) last van de dag/nacht verschil 12uur time difference?
Wens jullie verder veel vakantie en tot ?

Hans

Ton Doeven
Inmiddels zijn de weergoden ons goedgezind met een temperatuur tussen de 20 en 25 graden, dus heerlijk weer om je te bewegen. Van tijdsverschil merk ik niets, ik val s avonds als een blok in slaap. Je zal wel van Marloes gehoord hebben hoe vermoeiend het is. Je zit wel 2 maanden achter het stuur, komt iedere keer in een andere (vreemde) omgeving, zodra je aan de nieuwe situatie gewend bent moet je weer weg en je wilt zo veel mogelijk indrukken in je opnemen. Dat wij deze reis op onze jonge leeftijd maken is wel een voordeel.