Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Van Pauanui naar Rotorua

Vanmorgen met een zonnetje en een temperatuur van 23 graden naar onze volgende bestemming, Rotorua, gelegen aan een groot meer, vertrokken. De afstand is 207 km en zou in 3 uur kunnen worden afgelegd maar bijna de gehele weg bestaat uit bochten, zeer vermoeiend en met een tweebaansweg schiet het niet op. Tegemoet komend verkeer waaronder trucks met oplegger voor vervoer van boomstammen, komt bij verrassing uit een bocht tevoorschijn. Ook vandaag weer veel klimmen en dalen. Onderweg o.a. de plaats waihi aangedaan. Vroeger een rijke gemeenschap door de goudmijn die daar is. De mijn nog even bezocht, is voor een groot deel afgegraven maar men wilt deze mijn weer openen omdat men denkt dat er nog voor minimaal 130 miljoen aan goud aanwezig moet zijn. Bezoekers kunnen een schepje huren ....

Onze bestemming, Rotorua, is in vergelijking met wat wij voorheen onderweg hebben gezien, een grote plaats met veel toerisme. Wij hebben een mooie kamer in het Novotel met een prachtig uitzicht op het meer. Wij gaan morgen eens zien wat hier zoal te doen is.