Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Rotorua

Wij hebben een geweldige kamer op de 4e etage met een Panorama uitzicht op de boulevard en het meer.Ook hier in Rotorua valt het ons op dat alles schoon is en goed wordt onderhouden. Mensen lopen hier op blote voeten op straat. Rotorua is een multicultureel woongebied. Rotorua ligt midden in een geweldig groot gebied dat is ontstaan uit een vulkaan krater met een doorsnee van 20 km en 16 km op zijn smalst. Het meer ligt 300 meter boven de zeespiegel. De regio telt o.a. 18 meren en 7 geothermische velden met heet waterbaden en spectaculaire stoom erupties en adembenemende vulkaan landschappen. Die wij konden bewonderen. Ook kent de omgeving veel zwavel bronnen met een lucht van rotte eieren

De achterkant van ons hotel grenst aan de " Eat Street" , een straat zonder verkeer, waar alleen restaurants, bars, ijssalons e.d zijn. 'S- avonds brandt er boven de straat verlichting dat van tijd tot tijd van kleur verandert, wat een leuke sfeer geeft. Vooral s avonds is het er druk en gezellig, geen herrie. Wij besloten daar bij een echte Italiaan te gaan eten, met een menu in het Italiaans. Wij kozen voor spaghetti met seafood o.a de groene lipmossel maar wij kwamen niet verder met eten dan een paar happen en hebben ons bord weer teruggegeven omdat de spaghetti niet gaar (dus hard) was en de garnalen niet goed schoongemaakt en droog waren. Yvonne heeft dat, op de ons bekende wijze, ( hè Ed !) duidelijk gemaakt en zonder tegenspraak werd het eten ons niet in rekening gebracht. Aan de tafel naast ons kwamen zitten, een NL ouderpaar met hun dochter en haar NZ vriend. Wat vinden aldie NL meiden in AUS en NZ wat zij in NLniet kunnen vinden ? Aan het meer is voldoende te doen, rondvaart met lunch, helicopter vlucht en/of vlucht met watervliegtuig, wij laten het dit keer aan ons voorbijgaan en genieten deze dag van de omgeving en de zon. Rotorua is ook door de Japanners ontdekt en wij maken komische taferelen mee, zoals; bus komt aan, alle passagiers willen tegelijkertijd de bus uit en rennen dan allemaal naar een zelfde achtergrond voor een foto. Foto's worden vele keren overgemaakt omdat er altijd wel iemand het niet eens is met het resultaat. Geloof mij dit aanzien is puur genieten, daar kunnen wij wel uren naar kijken. Morgen gaan wij naar Taupo

Cheers

Ger en sylvia

Wel gezellie zo dicht in het centrum