Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Naar Taupo

Vandaag gaan wij weer naar onze volgende bestemming, t.w. Taupo dat ook aan een gigantisch groot en mooi meer ligt. De afstand is 82 km en het is weer een stralende dag met en temperatuur van plm 25 Gr. Eerst broodjes gehaald voor onderweg bij Countdown. De eerste bezienswaardigheid dat wij zouden tegenkomen is Te Puia Te whakarewarewa geothermische vallei. Bij aankomst bleek deze mooi plek in de steigers te staan, er waren bouwwerkzaamheden in uitvoering en vrachtauto's reden af en aan. Voor deze bouwput werd NZ $ 52.00 p/persoon in rekening gebracht. Wetende dat NZ veel van deze bezienswaardigheden heeft, hebben wij bedankt en hebbenonze weg vervolgd. Bij Moari Village Tamaki dachten wij hier valt wel wat te beleven. Maar het gebeuren was dicht en alleen s avonds geopend. Daar hebben wij niet op gewacht en hebben onze weg weer vervolgd, ondertussen genietend van de mooie vergezichten en de prachtige natuur. Aangekomen bij Waimangu Vulkaan vallei en daar hadden wij beet, (of zij ons ?) wij hebben ons laten verleiden tot een boottocht op het meer Rotomahana, ontstaan uit vulkaanuitbarstingen. Eerst met een busje naar de steiger, langs hete en spuitende bronnen. Eenmaal op het meer zie je goed welke gigantische aardverschuivingen hebben plaats gevonden. Wij varen dichtbij de oevers en kunnen zo duidelijk de plaatsen zien waar het ondergronds kookt en stoom uit de grond komt met een temperatuur van boven de 100 graden. Ook hebben wij de breuklijn kunnen zien. De rotsen zijn wit gekleurd door de as, zoals bij een goede bbq. Het was indrukwekkend en je voelt je dan zo nietig. Yvonne heeft mooie foto's genomen. Het laatste stuk naar onze bestemming was weer fantastisch maar wel een van konstant bochten rijden

Bij aankomst van, dit keer, het resort waren ons al een paar " Indian" motoren opgevallen die bij de ingang geparkeerd stonden, maar toen wij ons lieten inchecken viel onze monden open van verbazing, voor ons stonden ..... 66 leden van de " Indian" motorclub NZ zich in te checken. Het gezelschap met motor"poezen" erbij bestond uit 110 mensen. Zij hadden hun eerste reünie met een tocht om het meer de volgende dag. Ook hadden de leden van de NZ Austin Haley club de volgende dag een puzzelroute georganiseerd. Zij waren met 20 antieke Austin Haley's en veertig mensen vertegenwoordig. Een groter kontrast tussen twee groepen mensen is niet denkbaar en daar tussendoor liepen twee Nederlanders. Beide groepen hadden na aankomst en voor het diner elk een besloten samen zijn. Nieuwsgierig als wij zijn lopen wij " per ongeluk" de zaalbinnen van de "ruige" leden van de motorclub binnen, het ging er daar rustig aan toe. Maar bij die "upper class" Austin Haley clubleden ging het er onstuimiger aan toe. Zij vierden St' Patrick's Day en waren gekleed in het groen met maskers voor, feestneuzen op en mannen met rokken aan. Wij hebben stilletjes weer de deur achter ons gesloten. Morgen naar Napier

Tata

Ger en sylvia

Leuk joh weer wat te beleven met die motorclubs

Ger en sylvia

PS ik zie dat de kaart het ook doet nu leuk

Daniela

Ook leuk...mensen kijken en je verbazen..haha...motormuizen, Austin Haley clubleden, Japanners...haha..zo grappig hoe jullie dit beschrijven...ik zie het gewoon voor me.

ingrid

Inderdaad ik zie het ook helemaal voor me, hebben jullie wel rustig geslapen?

Henk en Marian

Fantastische foto's van het vulkanische landschap met heet waterbronnen, terwijl het hier nog steeds niet wil zomeren. Kunnen jullie het aantal graden Celsius niet meer vermelden, dan voelen wij ons minder armoedig. Daarnaast, jullie lekker sightseeing, terwijl wij ons kapot moeten werken om een nieuw kabinet in elkaar te timmeren voordat jullie terug zijn. Het is in de wereld oneerlijk verdeeld, zoals Groen Links in haar programma ook al vast telde.
Veel plezier en mooi weer nog gewenst van:

Henk en Marian

Bedankt voor jullie leuke reactie. wat een geweldig land is Nederland toch. Een land om trots op te zijn. Stel voor dat Nederland massaal de straat op gaat met de Nederlandse vlag om dat te tonen. Je loopt alleen het risico dat je een bekeuring krijgt omdat Nederlanders alleen op officieel vastgestelde dagen mogen vlaggen. Maar dat hebben wij er voor over. Denk wel dat het kabinet er is voordat wij terugkomen wij hebben in Den Haag voldoende zzp'ers die kunnen timmeren
Groetjes H&Y

FRans en Gerry

Tjonge wat een heerlijke reisverhalen en.. schitterende fotos,wij
Hebben genoten, dank jullie wel ,wij zijn onder de indruk, een perfecte
Verteller en een topfotografe !!!! Zien uit naar de volgende sessies. LIefs van ons.