Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Naar Napier

Geday

Vertrekken vandaag vanuit het resort in Taupo naar Napier 142 km verderop aan de kust. Bij vertrek een geweldige drukte door tegelijk vertrekkende 66 Indian motoren en 20 stuks Austin Healey's. Eerst worden alle motoren gedisciplineerd op een rij gezet (types naast elkaar) dan worden er weer foto's gemaakt en wat afgekletsts met maar een onderwerp en maar wachten en wachten. Inmiddels hadden wij een goede band opgebouwd met de boys, nadat zij hadden gehoord dat wij uit Assen/Nederland kwamen. Veel van, inmiddels, onze "vrienden" zijn daar natuurlijk geweest. Dan....komen plotseling 3 Harley Davidson motoren het terrein oprijden, hele mooie exemplaren vonden wij, maar dat durfden wij niet te uiten. Het is even muisstil en er wordt naar elkaar gekeken en dan is het ijs gebroken en worden handen geschud en nieuwtjes uitgewisseld. De motorsport verbroedert. De Harley boys blijven verder keurig op de achtergrond op dit Indian feestje. Inmiddels zijn de Austin Healey's een voor een vertrokken, de berijders en bijrijders hebben hun "upper class" gezicht weer in de plooi. Wij zijn de plaats Taupo ingereden. Het is een gezellige plaats aan een groot meer. Mc Donalds heeft een restaurant in een vliegtuig. Het wordt misschien eentonig maar hetgebied waar wij doorheen rijden is fantastisch. Wij maken een stop waar 3 watervallen van bovenaf te bezichtigen zijn, prachtig. Dan komen wij weer door een bergachtig gebied waar wij eindeloos scherpe bochten moeten draaien en wij blijven maar stijgen. Eindelijk zijn wij boven en dan zien wij iets wat wij nog nooit eerder hebben gezien, de weg gaat nu loodrecht (vrije val) diep naar beneden, als een achtbaan, nou vooruit daar gaan wij .... hihi zit Hans toch nog een keer in de achtbaan. Als laatste stoppen wij onderweg bij twee sluizen van een groot meer. 3 a 4 keer per dag worden deze sluizen geopend en laat men het water langs de rotsen naar beneden "lopen" naar een krachtstation. Nou, wij waren er klaar voor , dan komt Het moment dat de sluizen open gaan en het water met een donderd geraas naar beneden valt en tegen de rotsen opklimt. Een geweldig gezicht.Na dit spectakel gaan wij op " huis" aan

Tata

Ger en sylvia

Lijkt wel een film joh hahahaha

Tonny

Het blijft fantastisch wat jullie aan het doen zijn.

Tonny

Ik ga maar wandelen met de hond. Ik word nu ziek van die kraag om mijn nek.????