Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

van Napier naar Wellington

Geday

Vandaag rijden wij van Napier naar Wellington, de laatste bestemming op het noorder eiland. Wij rijden vandaag 313 km. Het is bewolkt vanmorgen. Wij rijden door een heuvelachtig grasland met op de achtergond de bergen. Het is hier een gebied met veel veeteelt, grote gebieden met schapen en koeien. Wij rijden door het plaatsje Dannevirke dat door Scandinaviërs is gesticht. De omgeving ziet er hier net even anders uit. Wij rijden twee keer door een berggebied heen, met alweer heel veel scherpe bochten en smalle wegen, het is weer hard werken vandaag. Nadat wij de bergen achter ons hebben gelaten komen wij in een gebied waar druiven groeien, zover het oog reikt. Het ziet er hier wat minder uit, huizen hebben een verfje en onderhoud nodig. Wij hebben trek in een broodje, dat wij bij vertrek hebben gekocht en stoppen in een gehucht, het is 1 straat. Weer hebben wij dat beeld van het cowboy decor. Terwijl wij ons broodje, in eenzaamheid, oppeuzelen komt onverwacht iemand de straat in lopen, om in de sfeer te blijven noemen wij hem "cowboy Jim". Hij loopt daar in zijn korte broek en op zijn badslippers en steekt de straat over naar de "saloon" dat is hier de ultra mini Emta/Co op. Dan uit het niets steekt er een flinke wind op en daalt de temperatuur snel. Wij vertrekken. Na weer een uurtje gereden te hebben zijn wij gestopt bij een keurig onderhouden picknick plaats. Het blijkt ook een gedenkplaats te zijn voor gevallen soldaten, er zijn hier zelfs enige prive rustplaatsen, ook dan net als eerder ging het plotseling heftig waaien en werd het koud, op deze plaats wel luguber. Na enige minuten ging de wind weer liggen en de temperatuur weer omhoog. Na onderweg nog een keer koffie te hebben gedronken met een interieur uit de 50er 60er jaren van de vorige eeuw zijn wij verder naar Wellington gereden

Ta Ta