Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Van Nelson naar Puakaki aan de westkust

Helaas wij vertrekken deze morgen in de stromende regen. Eerst weer even langs Countdown, ook zondag geopend. Hier kent men het probleem van de plastic boodschappenzakjes niet, alle artikelen dus ook de flessen frisdrank worden in een plastic zakje meegegeven de boodschappen worden door de caissière in de zakjes gedaan, die al aan een rekje open hangen. Onze reis vandaag is 265 km en gaat door door wouden met alleen maar dennenbomen en het laatste traject langs de kust met aan de ene kant van de auto de rots en aan de andere kant van de auto de tasman zee met rotsen en kliffen. Het eerste gedeelte rijden wij soms weer uren alleen tussen de dennen, door de laaghangende regenwolken. Onze GPS is een wondertje, hij kent ook in onbewoond gebied de weg en tot nu toe zonder problemenen met als bijkomend voordeel dat wij geen momenten kennen van welles nietes rechts/links af en als hij in de fout gaat kunnen wij samen op hem schelden. Onderweg hebben wij nog genoten van een heerlijke kop koffie en cappuccino in een tot koffiebar omgebouwde loods met golfplaten en een bijzondere inrichting, zoals lege zaken van koffie bonen en opgezette dieren, geweien en landbouw gereedschap uit vroegere tijden. Maar koffie kunnen ze zetten ! Het regent nog steeds en als wij naar buiten gaan zien wij een kip met kuikens onder een tafel schuilen. Wij komen ook door een gehucht met de naam Murchison waar wij commercial stables zien met auto's en onderdelen uit de 20er jaren van de vorige eeuw. Wij volgen de Buller River die wij vanaf een paar uitzichten fotograferen. Het is gestopt met regenen en wij komen nu in het kustgebied waar de bewolking erg laag hangt. Maar hier begint ook het gebied van de zandvliegen (Syl &Ger !) wij dachten ons goed te hebben voorbereid en hebben ons tegen de vliegen bespoten. Dat spul zou helpen,ja aan me hoela, en daarom hebben wij ook anti-jeuk crème ingeslagen. De rit in de bergen is weer hard werken en ondanks de laaghangende bewolking zien wij toch ook nog wat van de ruige kust. Het miezert weer als wij bij ons hotel aankomen. Het is een mooi hotel met appartement kamer en balkon met een geweldig uitzicht op zee, alleen vandaag niet er hangt een regen gordijn. Het bed staat zo in de kamer dat je liggend vanuit jouw bed de zee kunt zien. Dus wij laten s avond's de gordijnen open dan kunnen wij morgen ochtend vanuit ons bed genieten van de opkomende zon uit zee. Het zal morgen best wel een prachtige dag worden !

Ger en sylvia

Zijn ze hetzelfde als in Spanje hahahaha die vliegjes

Hans

Niet dezelfde want die hebben jullie al vermoord maar wel hetzelfde soort, oze bijten en jeuken als een gek als je denkt ervan af te zijn komt de jeuk weer terug
Niets helpt, oom de gied bedoelde adviezen en wondermiddeltjes niet. Wij blijven ze nog een tijdje houden in dit gebied, hebben wij begrepen ( heb je slecht geslapen, je bent zo vroeg wakker ?