Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Ka Roimatoo Hinehukatere ( De Franz Josef Gletsjer)

Hoera, de weergoden zijn ons goed gezind. Het is vandaag een stralend mooi dag. Wij gaan vanmorgen een helicoptervlucht maken naar de gletsjer en een lnding maken in de sneeuw. Gisteren bij de heli mij. ons voorgemeld maar wij stonden niet geboekt, vanmorgen weer gebeld, doorverwezen en ja als een wonder wij worden verwacht. Wij, als kenners van de bergen, kleden ons goed aan tegen de koude. Bij aankomst van het heli kantoor worden wij begroet door de piloot, in ...... Korte broek en TShirt en neen geen badslippers. Wij zijn met 4 passagiers. Wij zitten beiden aan een kant bij het raam, een jonge blonde meid mag voorin. Wij hebben eerder mooie heli vluchten gemaakt maar deze was in een woord f a n t a s t i s c h en het mooie weer maakte het plaatje kompleet. Wij vlogen over ravijnen en gletsjers en klimmen naar de rotsen toevliegend omhoog en vliegen dan over de hoogste top. Wij hebben een landing gemaakt in de sneeuw op de FOX Gletsjer, waar wij zijn uitgestapt, op de top van de wereld, en in de sneeuw foto's hebben gemaakt. Ook de vlucht weer naar beneden tussen de bergtoppen door was spectaculair. Tijdens zo'n vlucht ben je met 5 mensen samen alleen op de wereld. Al vliegend nog een enkel huisje tegen gekomen, die door pioniers op onmogelijke plaatsen zijn neergezet en werden bewoond. Op een plaats waarvanje denkt hoe is het mogelijk dat hier een mens kan komen en dan ook nog daar een hutje kan bouwen. Dat moeten mensen geweest zijn met durf, karakter en doorzettingsvermogen. Franz Josef is een gezellig aandoend wintersport plaatsje maar dan zonder sneeuw. Alles gaat hier heel gemoedelijk en het heeft leuke winkeltjes en restaurants, erg gezellig. Ook hier weer veel Chinezen, die hier wonen en werken en als toerist. Wij besluiten s avonds bij een Chinees te gaan eten, zijn gezicht komt ons bekend voor (hihi). Het was een enerverende dag

Ger en sylvia

Geweldig dat het mooi weer was en een hele mooie tocht gehad zo te horen leuk joh hier ook 20gr lekkerrrrrrrrrrr

Tonny

Weer een leuke tocht zeg

Daniela

Wat bijzonder dat gevoel dat je boven in de lucht het gevoel hebt even alleen op de wereld te zijn....en dan met zulke prachtige uitzichten! Wauw! En wat een geluk dat de weergoden jullie gunstig gezind waren.