Hansenyvonnedownunder2017.reismee.nl

Van Queenstown naar Te Anau

Vandaag mooi weer. Wij zijn snel de stad uit en moeten direct een waterval tegenkomen. Jong jonge wat een drukte wij staan in de file, alswij dichterbij komen begrijpen wij waarom, de waterval is niet te zien maar bouwstellingen, kranen en machines en werlui, die daar werkzaam zijn. Wij rijden langs het Wakatipu meer, het water kleurt blauw. Wij naderen de bergen met groene ski hellingen en rijden langs het meer de bergen in. Dan een verrassing wij komen een peleton wielrenners tegen ( dit keer geen chinezen) er blijkt een wielerwedstrijd te zijn georganiseerd en dat rijdt allemaal over de tweebaans State Highway vol met bochten en klimmen en dalen. Achter de wielrenners is een file ontstaan en deze automobilisten, die ons tegemoet rijden halen de vreemdste capriolen uit om hun voorgangers en de wielrenners te passeren. Wij staan soms oog in oog met een tegenligger maar uiteindelijk hebben wij hen achter ons gelaten met uitzondering van een achterblijver die wij nog tegenkomen en aanmoedigen. Wij komen aan in een plaatsje genaamd Kingston waar wij weer een bakkie gaan doen. Tegenover ons staat een oud origineel huisje waarop geschilderd staat "Nursery" . Daar moet Yvonne dus een foto van maken. Bij ons komen twee wielrijders zitten, vader en dochter, die de Tour " Te Kiwi" doen, een afstand van 1600 km over autosnelwegen. Vandaag hebben zij nog 225 km voor de boeg. Wij komen nu langs grasland met schapen, koeien en reeën en de bergen worden "heuvels" met de grote bergen op de achtergrond. Wij hebben het niet eerder genoemd maar wij komen iedere dag wel schapen tegen. NZ heeft ongeveer 5 miljoen schapen, die kan je niet missen. NZ heeft slechts een bevolking van 4 miljoen mensen en het land is 7 x groter dan NL. Wij komen door het plaatsje Mossburn, " the Deer capital". Hier zijn in de omgeving heel veel reeën farms. Wij naderen onze bestemming Te Anau en rijden direct naar ons hotel, als wij daaraankomen staat de parkeerplaats weer vol met mooie bolides, zoals Jaguar E Type, Morgan, Volvo, Porsche. Zij doen April Fool ( 1 april) toer. Bij inchecken kregen wij een kamer op de eerste verdieping toegewezen, dus met koffers naar boven en beneden sjouwen, dat doe je ons bejaarden toch niet aan ? Wij kregen een kamer op de begane grond. Morgen een drukke dag dan gaan wij weer op excursie, vannacht gaat hier de klok een uur terug, dus wij kunnen een uur langer blijven liggen, wij moeten om 07.00 uur nieuwe tijd klaar staan voor de excursie. Wij hebben met NL nu een tijdverschil van 10 uur

Ger en sylvia

Bij ons ging de klok vooruit raar he

Astrid

Je bent een geweldige schrijver Hans en met de fotos erbij heel leuk om te lezen
en mee te genieten! Nog een paar dagen en dan ben ik weer blij dat jullie thuis
komen dikke kusss van Hans en Astrid ????????????